חברים מספרים: "אהובה במיוחד, מלאת שמחה וחברה טובה"

חברים ומשפחה נפרדים משלומית קריגמן הי"ד שנרצחה אמש בפיגוע הדקירה בבית חורון שם התגוררה אצל סבה וסבתה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/01/16 11:56 טז בשבט התשעו

חברים מספרים: "אהובה במיוחד, מלאת שמחה וחברה טובה"

חבריה ומכריה של שלומית קריגמן הי"ד שנרצחה אמש בפיגוע בבית חורון מספרים על דמותה ומתארים אותה כבחורה חייכנית, חברמנית ואהובה מאד על חבריה. דני הירשברג, מזכ"ל בני עקיבא ודודה של קריגמן, אמר: "עבר עלינו לילה קשה של טלטלות ושל תקוות שהסתיים בעצב רב". הוא נפרד מאחייניתו: "שלומית האהובה והמתוקה, בחורה חייכנית, נמרצת ומלאת אור. כאב גדול. נקווה לימים טובים יותר".

שלומית קריגמן הייתה בת 24, בת בכורה לנעמה ויצחק, אחות לשישה אחים ואחיות, בת למשפחה מותיקות הישוב שדמות מחולה, בוגרת שנתיים שרות לאומי, שנה ראשונה בעיר אריאל במרכז להעמקת יהדות ושנה שנייה קומנרית בני עקיבא בבית חורון. סיימה לאחרונה תואר ראשון בעיצוב תעשייתי באוניברסיטת אריאל כשבפרויקט הגמר שלה הראתה את טוב ליבה באמצעות ההצעה להקים ספריות ציבוריות חברתיות בהן אנשים משאירים את הספרים שסיימו לקרוא כדי שאחרים יוכלו לקחתם. התגוררה בבית סבה וסבתה בבית חורון ושם היא נרצחה על ידי שני מחבלים.

"גדלנו יחד בשדמות מחולה, שלומית הייתה חברה מאד יצירתית, שמחה, כיפית ומלאת חיוניות", מספרת ל'כיפה' עינת דרמר, "היא הייתה מאד חכמה, מאד אוהבת לקרוא ולהחכים. הייתה חברה טובה שאפשר לדבר איתה על מה שרוצים. אני חשה שזכיתי להכיר אותה".

דרמר מספרת, כי שלומית הייתה בולטת בדאגה שלה למשפחתה, לחבר שלה נועם ולסביבתה, "היה לה מאד אכפת ממה שקורה והיא לא נתנה לדברים לעבור סתם ככה. היה חשוב לה שדברים יהיו כמו שהיא חושבת והיא הייתה מוכנה להתאמץ בשביל זה".

"גם בהדרכה בבני עקיבא בשדמות מחולה וגם בשירות הלאומי במרכז להעמקת יהדות ובשנה השניה בקומונה בבני עקיבא בבני חורון היא השקיעה את כל עולמה וגם אחר כך כשעזבה היא דאגה שהיא משאירה את המקום בידיים טובות ונתנה כל מה שאפשר כדי לקדם את זה", מספרת דרמר בכאב.

"שלומית הייתה קומנרית אצלי במחוז ירושלים. בחורה נפלאה עדינה עם עוז פנימי. איזה פשטות וחוזק אישי", סיפר ל'כיפה' אבשלום סלוק לשעבר רכז מחוז ירושלים של בני עקיבא, "מה שמסעיר אותי היא העובדה שעצם הבחירה שלה לעשות קומונה בבית חורון היא העובדה שגם קשרה אותה למקום וגרמה לה להישאר ובסוף גם הובילה לנורא מכל", אמר סלוק בכאב.

הוא סיפר חוויה שזכורה לו במיוחד משלומית, "באחד מהמסעות של בני עקיבא, העלייה לביריה. הכל מסביב בוץ ומחליק. כולם בוכים ומתלוננים והיא יושבת בצד עם קשת צעצוע עם נצנצים על הראש. מחייכת לה בנחת, משחקת עם חניכיה ובהמשך מריצה אותם במעלה ההר המחליק ובתנופה מפתיעה עוקפת את כולם בריצה אדירה. כל הדרך באוטו אני נוסע בגשם וחושב לעצמי, איך הם הצליחו לתפוס אותה. הרי היא רצה כל כך מהר. איך הם הצליחו לגדוע את פרץ החיים האדיר הזה".

ההלוויתה של שלומית הי"ד תתקיים בשעה 13:00 בהר המנוחות בירושלים. המשפחה מבקשת מהציבור הרחב לבוא לחלוק לה כבוד אחרון ולהשתתף במסע הלוויה.