חברות סלולריות שלא ישפרו את הקליטה ביו"ש יקנסו

אחרי תלונות חוזרות ונשנות של תושבי יו"ש על חוסר קליטה בטלפונים בחלקים מהכבישים בדרך, משרד התקשורת לוקח יוזמה ומאיים על חברות הטלפונים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/02/16 11:42 ו באדר א'

חברות סלולריות שלא ישפרו את הקליטה ביו"ש יקנסו
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הבוקר (ב') התקיים דיון בנושא הכיסוי הסלולרי באזור יהודה ושומרון, ועל תנאי הקליטה הגרועים של התושבים, שלעיתים גם מסכנים את חייהם.

מנכ"ל משרד התקשורת הודיע לראשונה, כי האיומים על חברות הסלולר יעברו למעשים בקרוב. הוא דיווח על גישושים ראשוניים של המשרד עם משרד ראש הממשלה, והוסיף כי יגרם נזק כלכלי לחברות שלא ישפרו את תנאי הקליטה עבור לקוחותיהם שמתגוררים ביהודה ושומרון: "מי מהחברות הסלולריות שיתעכב יתר על המידה יקבל קנסות ולהיפך' מי שיאיץ תהליכים יקבל תמריצים".

ח"כ מוטי יוגב, יו"ר וועדת חוץ וביטחון, פתח בביקורת כלפי החברות הסלולריות והמנהל האזרחי, ואמר כי חוסר הקליטה, מורידה את איכות החיים של תושבי יו"ש:"רק לפני שנה וחצי, תאונה קשה בואדי חרמייה והיכולת להזעיק כוחות הצלה התעכבה, בגלל חוסר הקליטה. לשכת הרמטכ"ל כבר שלחה לנו רשימה של 40 פערים ביהודה ושומרון".

מדובר בישיבה השמינית שמתקיימת בנושא, אך לדברי יוגב התכנית לשיפור תנאי הקליטה הסלולריים ביו"ש רק מתעכבת. גם ח"כ מיקי זהר לא חסך בביקורת ואיים כי כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים, יעכב תקציבים שמבקשים אנשי המנהל האזרחי, עד שתתחיל להתבצע התכנית.

ח"כ זהר אמר כי "אין הבדל בין יהודים באיו"ש לבין אלו שבשאר חלקי הארץ. זו המדיניות של הממשלה והעומד בראשה. אם הדברים לא יתקדמו לא תהיה ברירה אלא להפעיל את סמכותי כיו"ר הקואליציה בועדת הכספים כדי לתקוע פרוייקטים אחרים".

מנכ"ל מועצת יש"ע, שילה אדלר אמר כי התהליך שתקוע, יכול להציל חיים ומתמשך בלי סיבה "מדובר בעניין התיישבותי ראשון במעלה, מציל חיים ומשפר איכות חיים. התהליך לצערינו ארוך ומתמשך ועל כלל השותפים לשלב כוחות ולהרתם לעניין מציל חיים זה".