חברות הכנסת של מרצ לבנט: קח אחריות על סלומינסקי

"על סלומינסקי להתפטר מהכנסת בהקדם. אם לא יפעל כך, על יו"ר מפלגתו, שר החינוך, לעמוד לצד הנשים ולהצטרף לקריאתנו הברורה" כתבה ח"כ מיכל רוזין בעמוד הפייסבוק שלה.

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/12/16 15:20 טו בכסלו התשעז

חברות הכנסת של מרצ לבנט: קח אחריות על סלומינסקי
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מרצ, זהבה גלאון ושתי חברות הכנסת של המפלגה תמר זנדברג ומיכל רוזין, יצאו היום בחריפות נגד ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי שחשוד כי הטריד נשים מינית.

ח"כ מיכל רוזין כתבה לאחרונה בעמוד הפייסבוק שלה כי "ח"כ סלומינסקי התבלבל - פגיעה בנשים אינה שירות הציבור. עברו הציבורי לא מנקה אותו מעדויות של נשים בהן הוא פגע בכנסת, ומחוצה לה לכאורה".

רוזין הדגישה כי חברות הכנסת של סיעת מר"צ דורשות מסלומינסקי "לנפץ את חומת ההכחשה שבנה לעצמו, לקחת אחריות על מעשיו ולהתפטר מהכנסת בהקדם. אם לא יפעל כך, על יו"ר מפלגתו, שר החינוך, לעמוד לצד הנשים ולהצטרף לקריאתנו הברורה. ראוי כי כל סיעות הבית, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, יצטרפו גם הן לקריאתנו ויבהירו כי בית הנבחרים אינו בית מחסה לעברייני מין לכאורה".

ח"כ זנדברג זעמה על ההודעה של סלומינסקי הבוקר שטען כי הוא מעולם לא הטריד מינית אך "התנהגותו הלבבית" עשויה הייתה להתפרש לא נכון על ידי נשים. "ההודעה ה'לבבית' של ח״כ סלומיאנסקי לא רק שלא עוזרת, היא מזיקה. בשביל להתחמק מהמעשה המתבקש שהוא לפרוש, סלומיאנסקי מוסיף חטא על פשע כלפי הנפגעות ומוכיח שיש מי שלא למדו כלום" כתבה זנדברג בעמוד הפייסבוק שלה.

"אין שום קשר בין לבביות או חיזור ובין הטרדה או פגיעה. זה לא על אותו רצף ואי אפשר לבלבל בין השניים. זה ניסיון לא רק להקטין את עצמתה של פגיעה מינית אלא להטיל ספק בקיומה, ולצייר - שוב - נשים כפתיות שפשוט לא מבינות או מתבלבלות. אז אנחנו לא זה ולא זה. אנחנו דורשות שסלומינסקי ייקח אחריות וייעלם מהחיים הציבוריים ואיתו שתיעלם הגישה הזאת שהיא עלבון לנפגעות ולמאבק".

זהבה גלאון כתבה גם היא בעמוד הפייסבוק שלה כי "ח"כ ניסן סלומינסקי צריך לקחת את החפצים שלו וללכת הביתה".