חברות הכנסת הדתיות מגיבות לרב אפרתי: נמשיך להוות חלק מהנהגת המדינה

ח"כ ציפי חוטובלי וח"כ שולי מועלם מגיבות לדבריו של הרב ברוך אפרתי, שטען כי מטרתן של נשים דתיות היא לגדל ילדים. ח"כ חוטובלי: "נשים דתיות מכהנות בתפקידים בכירים בכל תחומי החיים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/12/13 19:24 יח בטבת התשעד

חברות הכנסת הדתיות מגיבות לרב אפרתי: נמשיך להוות חלק מהנהגת המדינה

חברות הכנסת שולי מועלם (”הבית היהודי“) וציפי חוטובלי (”הליכוד“) תוקפות את הרב ברוך אפרתי, רב קהילת ”זית רענן“ באפרת, בעקבות דבריו שפורסמו בסוף השבוע בכיפה, לפיהן תפקידן של נשים הוא להוליד ולגדל ילדים.

כפי שדווח בכיפה, הרב אפרתי טען בתשובה הלכתית כי מטרת הנשים בעולם היא לגדל ילדים "ורק אם יש פנאי אחרי זה, לסייע לבעל בפרנסה ואם יש צורך, ונשאר עוד זמן - לפתח נטיות של תחביבים, בענווה ובצניעות".

ח“כ ציפי חוטובלי אמרה בשיחה עם כיפה כי ”נשים דתיות מכהנות בתפקידים בכירים בכל תחומי החיים - בין בכלכלה ובין בפוליטיקה. בכנסת הזו יש ארבע חברות כנסת מהציונות הדתית המהוות חלק מהנהגת המדינה, כאשר אחת מהן זכתה באופן מוצהר לתמיכת הרבנים הבולטים בציונות הדתית“.

ח“כ מועלם התייחסה אף היא לדברים ואמרה ”כשהתחתנתי בפעם הראשונה וגם בשנייה האמנתי בכל ליבי שהמטרה העיקרית היא לגדל בנים ובני בנים, בנות ובנות בנות חכמים ונבונות אוהבי ה' המאירים את העולם בתורה ובמעשים טובים. אבל לא רק זה תפקידי ולא רק זה מצדיק את קיומי“.

מועלם אמרה כי היא ”סבורה שלא יתכן קיום של עם ישראל ושל מדינת ישראל ללא שילוב כוחות באופן שווה בין נשים וגברים במרחב הציבורי והפרטי כאחד“. לדבריה, ”דווקא ערב שבת פרשת שמות, כדאי לשים לב לספר בו מתחיל התפקיד האדיר של נשים בתהליך הגאולה - ממרים הנביאה ועד ימינו. נשים בעלות חשיבות ממדרגה ראשונה בשמירה על הזהות היהודית“.

”תמוה בעיניי שיש מי שרואה בנשים כיולדות ומניקות בלבד“, אמרה ח“כ מועלם, ”בימים בהם נשים מובילות בכל תחום - עסקים, משפט, חינוך, לימוד התורה וגם בפוליטיקה - אני קוראת לרב אפרתי להצטרף ולהוביל יחד את שילובן של נשים בכל תחום בחיינו“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן