זעם של פעילי הבית היהודי על הח"כים בעמונה

אווירה קשה בעמונה: פעילים ותושבי היישוב הקשו על חברי הכנסת לדבר והביעו את מורת רוחם מפעילות הח"כים להסדרת עמונה. ח"כ מועלם: "הממשלה לא תשרוד את פינוי עמונה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/09/16 09:09 יט באלול התשעו

זעם של פעילי הבית היהודי על הח"כים בעמונה
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

כנס חירום להצלת עמונה נערך אתמול ביישוב. בכנס נכחו כמעט כל חברי הכנסת המכהנים של הבית היהודי, ביניהם הרב אלי בן דהן, מוטי יוגב, שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ' גם מנכ"ל המפלגה ניר אורבך נכח וכן מנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר. בכנס בלט היעדרם של שרת המשפטים איילת שקד, שנמצאת בחו"ל, ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט.

לאורך כל הכנס הביעו פעילים במאבק ומתיישבי עמונה את מורת רוחם מפעילות הח"כים בנושא עמונה עד כה והפריעו לחברי הכנסת הנואמים לדבר. צעקות, האשמות וקריאות זעם אף הביאו את סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, לרדת מדוכן הנואמים בכעס. התושבים והפעילים טענו לאורך כל הערב כי חברי הכנסת אינם פועלים מספיק על מנת להסדיר את עמונה ולהסיר מעליה את גזרת הפינוי.

"חברי הבית היהודי להבדיל מחברי סיעות אחרות, אינם צריכים להוכיח נאמנות להתיישבות. אנחנו נלחמים כדי להשאיר את עמונה על ההר ולנתניהו ברור שהממשלה לא תשרוד את פינוי עמונה" אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי, שולי מועלם. "הארוע הוא ארוע פוליטי והאפשרויות למנוע את הריסת היישוב וההשפעה על אלפי בתים נוספים ביהודה ושומרון יכולות להתקיים אך ורק מתוך הקואליציה" מועלם אמרה בכנס כי "תהיה מלחמה של הבית היהודי על עמונה" אך לא אמרה כי הבית היהודי יאיימו בפרישה מן הממשלה.

"אנחנו האבא והאמא של ההתיישבות" אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "שיהיה ברור- כל עשייה שלנו מקצה לקצה מחוייבת לעמונה בצורה טוטאלית. גם אם יש בינינו ויכוחים על הדרך, אגב זה לא מעט ויכוחים בהערכות מצב. אין אחד בבית היהודי שלא מחוייב להסדרת עמונה בצורה טוטאלית" ח"כ סמוטריץ' כיוון לביקורת הרבה שהופנתה בימים האחרונים מצד ההתיישבות בעמונה כלפי נפתלי בנט ואיילת שקד לאחר שנודע כי אלה מקדמים פתרון להעתקת היישוב ממקומו. "מנהיגות צריכה לדעת לקחת סיכונים, והיא נמדדת ביכולת לקבל החלטות בצמתים של חוסר וודאות. צריך לקחת סיכונים מחושבים ולא להתאבד".

"נתחיל מלנתח את האירוע שאנחנו נמצאים בתוכו, זה הדבר המרכזי שצריך לשים כרגע על השולחן, אנחנו באירוע פוליטי" אמר סמוטריץ'. "לא אירוע משפטי או מקצועי ואסור לנו בשום פנים ואופן להיכנס לתעלה שמנסים להכניס אותנו אליה- לחפש את הפתרונות המשפטיים והמקצועיים. האירוע הוא פוליטי והשאלה שנמצאת במרכזו היא מי מנהל את המדיניות של ממשלת ישראל, האם זה יריב אופנהיימר עם עוד כמה ארגוני שמאל קיקיוניים שמקבלים רוח גבית חקה מאוד מבג"ץ, או שאנחנו מנהלים את המדינה?"

"אם אנחנו נבחרנו כדי ליישם מדיניות, חובתינו ליישם את המדיניות הזאת. הסדרת המאחזים בכלל ועמונה כחלק מהם צריכה להיעשות בחקיקה לכתחילה וכרגע להערכתי האישית, אין פתרון אחר". בנוגע למתווה נכסי נפקדים אמר ח"כ סמוטריץ כי "בתחילת הדרך הוא בהחלט היה נראה מבטיח, איך שהוא נראה היום, קצוץ כנפיים, הוא חסר סיכוי להערכתי".

ח"כ מוטי יוגב אמר אמש בכינוס כי "כוחינו באחדותנו, לא בעצבנות ולא בפילוגים ובשביל לנצח במאבק המורכב של עמונה צריך לרתום בסוף גם את הממשלה והעומד בראשה ואת הרוב בכנסת, צריך לעמוד איתנים מול לחצים בין-לאומיים, מול מערכת המשפט ומול תביעות משמאל. רק כך באחדות השורות נזכה בע"ה שעמונה תיבנה ותיכונן לעד. שנית עמונה לא תחרב. עלינו לפעול כל אשר לאל ידינו על מנת שעמונה לא תחרב ותישאר ברכס עמונה לנצח נצחים.

אופיר סופר מנכ"ל האיחוד הלאומי נכח גם הוא בכנס החירום אמש. "ככל שיעבור הזמן המציאות תלך ותתחדד. יש כאן קרב התשה ארוך ומתמשך ועודנו נושאים את צלקות הגירוש" אמר סופר והדגיש כי חוק ההסדרה הוא נקודת הכרעה קריטית שיש להגיע אליה. "אנחנו יוצאים לקרב ועלינו לחזק את המסגרת, האשמות הן מיותרות. צריך כאן נחישות, צריך כאן ערמומיות, צריך כאן עמימות והרבה אמונה בצדקת הדרך. צריך ברגע הנכון לדעת לשלוף את האס ולהכריע- סיעת הבית היהודי יודעת לעשות זאת - ואנחנו ננצח".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=dWzoCaIdzZk[/embed]

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=e0p6EpCzgX0[/embed]