זעם בעקבות הבג"צ בנושא ברית המילה: עליית מדרגה בצמצום סמכויות ביה"ד הרבני

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי יצחק יוסף זועם על החלטת בג"צ לאסור על בתי הדין הרבניים להורות על ברית מילה. "עליית מדרגה מדאיגה במגמה לצמצום סמכויותיו של בית הדין הרבני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/06/14 08:31 ב בתמוז התשעד

זעם בעקבות הבג"צ בנושא ברית המילה: עליית מדרגה בצמצום סמכויות ביה"ד הרבני
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

זעם בעקבות החלטת שופטי בג"צ אמש (א') כי הוראה על קיום ברית מילה אינה בסמכותו של בית הדין הרבני, זאת בעקבות החלטת בית הדין הרבני להורות על קיום ברית מילה לילד, במסגרת הליך גירושין על פי דרישת האב.

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי יצחק יוסף אמר בתגובה לדברים כי "החלטת בית המשפט העליון להעדיף בית משפט אזרחי על פני בית דין דתי גם בסוגיות דתיות כמו קיום ברית מילה מהווה עוד עליית מדרגה מדאיגה במגמה הנמשכת בשנים האחרונות לצמצום סמכויותיו של בית הדין הרבני”.

עוד הוסיף הרב יוסף כי "כנשיא בית הדין הרבני הגדול אני קורא לנשיא בית המשפט העליון לקיים דיון חוזר בסוגיה, לבטל את ההחלטה התמוהה ולשים קץ לכרסום במעמדם של בתי הדין הרבניים”.

גם סגן השר לשירותי דת, ומנכ"ל בתי הדין הרבניים לשעבר הרב אלי בן דהן התייחס לנושא ואמר "ברית המילה היא אחד הדברים היסודיים ביותר שמייחדים את עם ישראל, ברית המילה מקובלת על הרוב המוחלט של עם ישראל וכך הוא נוהג כבר דורות רבים. לכן אני מתפלא מאוד על שופטי בית המשפט העליון שלא ידעו לתת את המקום הנכון לערך החשוב והגדול הזה".

כזכור, אמש (א') קבעו שישה שופטי בג"צ, לעומת מתנגד אחד, כי לא בסמכותו של בית הדין הרבני לקבוע האם יש לערוך לילד ברית מילה. הנושא עלה בעקבות עתירתה של אם, שבמסגרת הליך גירושין נקבע בידי בית הדין כי היא צריכה למול את בנה, על פי דרישת האב.