זעם בעכו: חילול שבת המוני בפרהסיה

בטיילת העיר פועל לונה פארק, בשטח שהושכר על ידי העירייה – ותוך חילול שבת בפרהסיה. שלמה פדידה, חבר מועצת העיר: ראש העיר הפך את המקום לסדום ועמורה

חדשות כיפה אורי פולק 17/10/11 10:22 יט בתשרי התשעב

זעם בעכו: חילול שבת המוני בפרהסיה
אילוסטרציה - MïK-cc-by-sa, צילום: אילוסטרציה - MïK-cc-by-sa

שלמה פדידה, חבר מועצת העיר עכו, העביר השבוע מכתב לחברה הכלכלית ולרשות המקומית בעכו, זאת בטענה כי הן מאפשרות חילול שבת ברשות הרבים - בחלק מרכזי מאוד בעיר.

פדידה מסביר כי ראש העיר, שמעון לנקרי, השכיר באמצעות החברה הכלכלית שטח בטיילת הצפונית בעיר. במקום הוקם לונה פארק ומתקני שעשועים, השייכים ליזם מקומי, שבחר להפעיל אותם גם בשבתות. פדידה טוען כי בכך גרם ראש העיר לחילול שבת בפרהסיה בעיר עכו, באופן תקדימי, שכן לא הותנה בהסכם השכירות סעיף המציין את אי הפעלת המקום בשבת.

במכתבו דורש פדידה מראש העיר "להורות ליזם להפסיק לאלתר את הפעלת המתקנים בשבת ובחגים. במידה וצעד זה לא יינקט, ייזקף לזכותך זה שהפכת את העיר לסדום ועמורה בנושאי הדת". עוד טוען פדידה כי תושבים רבים בעכו מלינים על פעילות המקום בשבתות. "זועזעתי ממה שראיתי. מתקני לונה פארק פועלים, ומוזיקה מחרישת אוזניים בוקעת מהרמקולים, מפריעה את מנוחת הדיירים המתגוררים בסמוך וגם פוגעת ברגשות המטיילים שומרי השבת המגיעים ליהנות מהטיילת. לא ייתכן שהעירייה תיתן יד לכך. עיריית עכו והחברה הכלכלית, שאתה עומד בראשה, תרמתם לחילול שבת בפרהסיה, ללא התחשבות בבני עמך ובדתך", הוא כותב.

מעיריית עכו נמסר בתגובה כי "מאחר שאזור הטיילת וקו החוף פועלים כאזורים תיירותיים, תנאי המכרז מאפשרים ליזם להפעיל את המתקן בימי שבת וחג".