זעם בימין בעקבות החלטת המדינה על פינוי מגרון בשבוע הבא

הפרקליטות החליטה כי "לא חל שינוי מהותי" בנסיבות שהביאו להחלטה על פינוי היישוב – ועל כן יש לפנותו בהתאם לפסק הדין. אורלב: אלו הן הפירות הבאושים של אי-העברת חוק ההסדרה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/08/12 18:30 ב באלול התשעב

זעם בימין בעקבות החלטת המדינה על פינוי מגרון בשבוע הבא
שירה מאמו, צילום: שירה מאמו

פרקליטות המדינה הגישה היום (ב') את תשובתה הרשמית לבג"ץ בעניין פינוי היישוב מגרון וקבעה, על בסיס דעת היועץ המשפטי לממשלה, כי לעת עתה "לא חל שינוי מהותי בנסיבות" שהביאו להחלטה על פינוי היישוב ועל כן "יש לפנות את כל תושבי מגרון משטח המאחז" - בהתאם לפסק הדין. למעשה, היועמ"ש יצא נגד ועדת השרים לענייני התיישבות, שסברה אחרת.

"היועץ המשפטי לממשלה שם דגש רב על הצורך בשמירה על זכות הקניין של הפרט - הן הפלסטיני והן הישראלי. על כן, בעקבות העדכון שקיבל היועץ המשפטי לממשלה מראש אגף החקירות אודות מצב החקירה, המדינה סבורה, שיש מקום שבית המשפט יורה על דחיית השלמת ביצוע פסק הדין - ביחס להסרת המבנים המצויים כיום על חלקה 10 בלבד, וזאת למשך שלושה חודשים נוספים, כדי שניתן יהיה למצות את הבדיקה הקניינית והתכנונית ביחס לחלקה 10", נכתב בתשובת המדינה. חלקה 10 מתייחסת למעשה לחלק מהיישוב לגביו טענו המתיישבים כי קיימות הוכחות לרכישת הקרקע על ידם.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, פנה בעקבות ההחלטה למזכירות הממשלה בדרישה לאמץ את עמדתה המקורית של ועדת השרים, לפי המדינה לא תתנגד לעמדת המתיישבים במסגרת עתירתם לבג"ץ.

בימין הביעו מורת רוח מההחלטה ותקפו את עמדת היועץ המשפטי לממשלה. ח"כ זבולון אורלב אמר היום כי "תשובת הפרקליטות מקוממת ומלמדת כי כל עוד הממשלה לא תתמוך בשינוי חקיקה והסדרת מאחזים, הפרקליטות לא תגן על החלטות הממשלה המבוססות על מדיניות של מניעת עקירת ישובים". לטענת אורלב, "תשובת הפרקליטות היא אחת מהפירות הבאושים של הסיכול הממוקד שעשה ראש הממשלה לחוק הסדרת המאחזים. על שרי הממשלה לערוך חשבון נפש ולהסיק מסקנות באשר לאחריותם לתשובת הפרקליטות המחייבת למעשה את עקירת הישוב".

ח"כ מיכאל בן ארי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש ממנו לפטר את היועץ המשפטי לממשלה, בטענה כי הוא "פקיד שצריך למלא אחר מדיניות הממשלה ואם הוא לא מסוגל יש למנות פקיד אחר".