זעם ביו"ש: נערים נחטפו ומאשימים אותם בכך שנסעו בטרמפ

בעוד הכוחות ממשיכים לחפש אחר שלושת החטופים, גורמים ביו"ש זועמים על שנשמעים קולות המאשימים אותם שנסעו בטרמפים. דובר טלמון: זאבים מסתובבים בינינו ומאשימים את הכבשה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/06/14 22:24 טז בסיון התשעד

זעם ביו"ש: נערים נחטפו ומאשימים אותם בכך שנסעו בטרמפ
Shutterstock. אילוסטרציה, צילום: Shutterstock. אילוסטרציה

בעוד השעות נוקפות, עדיין אין מידע חדש אודות שלושת החטופים, אשר עלו על טרמפ בצומת אלון שבות ביום חמישי בערב ומאז נעלמו עקבותיהם. גורמים ביהודה ושומרון מותחים ביקורת על העובדה שבחלק מכלי התקשורת בוחרים לעסוק בשאלה מדוע הנערים עלו על טרמפ, ולא בעובדה שנחטפו בידי מחבלים.

"נערים נחטפו ומאשימים אותם בכך שנסעו בטרמפים", זועמים גורמים בכירים ביו"ש. "במקום לשאול את השאלות הקשות, כמו מדוע התאפשר למחבלים לחטוף אותם או לדון בעובדה שהצבא הוריד את רוב המחסומים ביהודה ושומרון, עוסקים בעובדה שנערים עלו על רכב במדינת ישראל. אם לא היו מורידים את המחסומים ביו"ש אולי הנערים היו עדיין איתנו".

גם דובר טלמון, היישוב בו מתגורר גיל-עד שער, אחד הנעדרים, התייחס לנושא בראיון קצר לכלי התקשורת בצאת השבת. "זאבים מסתובבים ביננו ומאשימים את הכבשה. במקום לדאוג לכבשה מאשימים אותה בכך שנפלה לתוך מלתעות הזאב".

באתרים שונים גם דנו בשאלה האם ייתכנו פעולות תג מחיר או חטיפות נגדיות בקרב המתיישבים. ב-ynet עסקו מול חברת הכנסת מירי רגב ב'חשש' שמתיישבים יבצעו פעולות תג מחיר ובערוץ 1 הביאו טענה של ערוץ תקשורת פלסטיני לפיו מתיישבים ניסו לחטוף פלסטיני בתגובה לחטיפת שלושת הצעירים היהודיים.

"מישהו איבד פרופורציות בסיפור הזה", זועמים הגורמים הבכירים. "הנערים הללו נחטפו בידי מחבלים ומי יודע אם הם עדיין בחיים, ואנחנו עסוקים בדיון האם מישהו ירסס גרפיטי על בית".