זעם באיחוד הלאומי: הצעת הבית היהודי היא כותרת חסרת משמעות

גורמים באיחוד הלאומי זועמים על ההצעה של הבית היהודי שלדבריהם פורסמה בתקשורת חצי שעה לאחר שנשלחה לחברי המפלגה ומכנים אותה ´כותרת חסרת משמעות´

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/11/14 11:02 יז בחשון התשעה

זעם באיחוד הלאומי: הצעת הבית היהודי היא כותרת חסרת משמעות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זעם באיחוד הלאומי בעקבות ההצעה של הבית היהודי לאיחוד בין שני המפלגות. במהלך השנתיים האחרונות מנסים בתקומה לטענתם להגיע להבנות בין הצדדים לקראת איחוד בין המפלגות, אך לדברי גורמים בכירים באיחוד הלאומי ההצעה אותה הגישו הבית היהודי הינה מהלך חד צדדי ומיותר.

״זו לא הצעה אלא סתם עוד כותרת חסרת משמעות. אנחנו לא רוצים לייצר הסלמה לכן נמנעים מתגובה כרגע אבל כדאי שנפתלי יפנים שההתנהלות החד צדדית לא תמשך לעד, אומר גורם בכיר ל'כיפה' בעקבות הגשת הצעת הבית היהודי.

על פי ההצעה שפורסמה הבוקר (ב') ב'כיפה', יקבל יו"ר תקומה השר אורי אריאל שריון למקום השני, ושאר חברי הכנסת מטעם המפלגה יוכלו להתמודד בפריימריז ללא תקופת הכשרה. בנוסף, יקבלו בתקומה כ-300 תקנים במרכז המפלגה ומוסדות תקומה יאוחדו עם הבית היהודי.

על פי ההערכות המהלך של הבית היהודי בנתינת שריון לאורי אריאל הינו ניסיון לפתות אותו ללחוץ לאיחוד בין המפלגות, אך מנגד נשמעות קולות המביעים מורת רוח מכך שהבית היהודי מנסים לסכסך בין אריאל לשאר חברי תקומה. לא ברור האם תקומה אכן יקבלו את ההצעה, שהינה בהחלט נדיבה, אך ייתכן כי תגרום לקרע בתוך האיחוד הלאומי.

אתמול (א') איים השר אורי אריאל לפלג את סיעת הבית היהודי ולהקים מחדש את סיעת 'האיחוד הלאומי' כמחאה על הסחבת שנוקט השר נפתלי בנט במגעים בין הצדדים. ההודעה מגיעה על רקע קיפאון במגעים בין הצדדים על פי תקומה, ולדברי מקורבי השר אריאל יעדיף במצב של חוסר הסכמה עם בנט להקים לתחייה את האיחוד הלאומי. בנענע 10 התפרסם אתמול כי בשיחות סגורות הביע אריאל אופטימיות באשר לסיכויי הגעת המפלגה לייצוג מחודשת, גם לאחר שהועלה אחוז החסימה.

גורמים שונים העריכו כי בנט מעוניין לדחוק את מקומם של אנשי האיחוד הלאומי ברשימה משותפת, אם אכן תתגבש, דבר שצפוי להיתקל בהתנגדות מצד אריאל ואנשיו. הערכה זו מתגברת על רקע ההצעה לשריון של אריאל לעומת שאר חברי תקומה, דבר שיגרום לסכסוך בתוך המפלגה ולפלג בין חברי הכנסת מטעם תקומה.