זעזוע ביחד: הרב הגר פורש מהרשימה לכנסת

הרב משה הגר אמר בשיחה עם תלמידיו כי לא יוצב במקום ריאלי ברשימת יחד לכנסת ולאחר מכן הוציא הודעה רשמית: "אינני פורש מהמפלגה ואשמש כיו״ר הנהלת התנועה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/15 09:31 ט בשבט התשעה

זעזוע במפלגת יחד רגע אחד בלבד לפני סיום הגשת הרשימות לנשיא. הרב משה הגר, ראש מכינת יתיר שנחשב כנציג משמעותי מצד הציונות הדתית במפלגה, הודיע הבוקר (ה') כי לא יתמודד ברשימת המפלגה במקום ריאלי בבחירות הקרובות.

בתחילה אמר הרב הגר בשיחה עם תלמידיו כי הוא חוזר אליהם ושלא יתמודד ברשימה, ולאחר מכן, על מנת להסיר ספק הודיע באופן רשמי כי הוא פורש מהרשימה לכנסת אך לא מהמפלגה.

"אינני פורש מהמפלגה ואשמש כיו״ר הנהלת התנועה. באתי מתוך תחושת שליחות ואמונה בדרך, אך למען האחדות אני מוותר על מקומי", אמר הרב הגר.

גורמים במפלגה ובסביבת הרב טאו טוענים כי הרקע למהלך המפתיע, רק רגע לפני הגשת הרשימות לנשיא המדינה, הינו בשל הסרת תמיכתו של הרב טאו מהאיחוד עם עוצמה יהודית, המוגדר מבחינתו כפרובוקציה. הרב הגר הבהיר כי "המהלך נעשה בתיאום מול חברי הכנסת אלי ישי ויוני שטבון"

הבוקר פורסם ב'כיפה' כי הרב מזוז שוקל לוותר על אחדות עם עוצמה יהודית מכיוון שמיכאל בן ארי עורר פרובוקציה בכך שדרש את המקום הרביעי לברוך מרזל ולא את המקום החמישי, וכן מכיוון שבן ארי הודיע כי יעלה להר הבית. בסביבתו של הרב טאו טוענים כי הרב אומר שאין לו אמון במפלגת עוצמה יהודית.