"זכיתי לזוגיות של 22 שנה, ואני רוצה להעביר את הכוח שלי הלאה"

ברוך מזרחי, נרצח בפיגוע ירי לפני שנתיים בערב ליל הסדר. אשתו גילתה שחייל בודד באותו השם נהרג במלחמת העצמאות וקוראת לציבור להשתתף באזכרתו. ל'כיפה' היא אומרת:"יש לי כוח לתת כוחות לאחרים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/04/16 21:51 ח בניסן התשעו

אלמנתו של ברוך מזרחי במכתב מרגש: "בואו לכבד את זכרו של ברוך מזרחי החייל הבודד שנקרא בשמו של בעלי"

צירוף מקרים או גורל? אלמנתו של ברוך מזרחי שנרצח בפיגוע ירי ערב לילי הסדר 2014, יצאה במכתב מרגש שקיבל תהודה רבה ברשתות החברתיות, בו היא קוראת לציבור להגיע לאזכרה ולסיור לזכרו של ברוך מזרחי אחר. חייל בודד שנהרג באותו שבוע 66 שנים קודם לכן.

בפוסט היא כותבת: "חברים יקרים, בערב פסח תשע״ד בדרכנו לקריית ארבע לחוג את ליל הסדר . בפיגוע ירי נרצח נצ״מ ברוך מזרחי הי״ד אבא של ילדיי ובעלי היקר . לפני שנה נודע לי על ברוך מזרחי חייל בודד לוחם באצ״ל שנולד כמוסלמי ובחר להצטרף לעם היהודי ולהילחם לצדו".

הדס מזרחי, מספרת ל'כיפה' כי תחושת ההזדהות עם סיפורו של ברוך מזרחי, החייל הבודד נגע לליבה ועורר בה הזדהות גדולה: "לפני שנתיים ירו עלינו בדרכנו, הילדים היו באוטו, ובזמן ההחלמה עברנו שנה לא פשוטה. פתאום קראתי כתבה על ברוך מזרחי, גר צדק, עם אותו שם כמו של בעלי. גם אבא של ברוך שלי היה באצ"ל כמו שהוא היה ואמרתי שזה צירוף מקרים, ששניהם נהרגו בפעילות חבלנית ונורא נקשרתי אליו".

מזרחי אמרה כי הסיפור של ברוך מזרחי החייל הגר, גרם לה לשים בפרופרוציה את האסון האישי שלה:" הוא לא השאיר אחריו דבר ואני זכיתי לילדים, יש לי 5 ילדים מדהימים, יש לי משפחה תומכת וערכנו אזכרה. אבל אותו ברוך שנהרג ב1948, הוא הגיע אלינו ועכשיו אנחנו צריכים להגיע אליו כי אנשים פשוט לא מכירים אותו, בגלל שהוא חייל בודד. זה כמו רות המואבייה שהיא נלחמה להיות בעם היהודי, גם הוא הקריב את עצמו ולא רק שהתגייר, אלא גם נלחם למעננו. אין לו אף אחד ואנחנו כעם ידענו להתאחד ולהגיע לכל דבר. אני זוכרת את החייל שון שנהרג ועם ישראל נרתם".

מזרחי הוסיפה כי מי שנלחם על קידוש ה', זו זכות שלנו להגיעו ולתת לו את הכבוד האחרון שלו :"אני זכיתי לזוגיות של 22 שנה, והכוחות שיש לי לתת אני רוצה להעביר לאלמנות, אני מרגישה הזדהות גדולה, יש לי את הכוח לתת כוחות לעוד אנשים. מאז הפיגוע שחוויתי אני הולכת לנשים שאיבדו מישהו ומנסה ולהראות להן שאני מרימה את עצמי. אם יש לי את הכוחות אני נלחמת על אחרים וזה נותן לכוח".

ברוך מזרחי, החייל הבדוד, נהרג בעת מילוי תפקידו בצירוף מקרים מצמרר בשבוע בו נהרג ברוך בעלי 66 שנים לפני. ביום ראשון (17.4) יתקיים סיור לזכרו בשא -נור, שם נמצאה גופתו ולאחר מכן בשעה 14:00 תתקיים האזכרה בבית העלמין הצבאי בשכונת בני ציון בנתניה שם הוא קבור.

מועצה אזורית שומרון החליטה לקחת על עצמה את אזכרתו של החייל הבודד ברוך מזרחי. זאת לאחר שגופתו התגלתה ב1967 במערה סמוך לש - נור שבשומרון. מכיוון שהיה מוסלמי והתגייר, ולא הספיק להתחתן הבינו תושבי שא - נור שאין מי שיכבד את זכרו ומאז לקחו על עצמם לקיים לו אזכרה שנתית. הם המשיכו בכך גם לאחר שגורשו מהישוב ב 2005.

החל משנה שעברה לקחה על עצמה מועצה אזורית שומרון שבראשה עומד מגורש משא - נור: יוסי דגן, לקיים בעצמה את האזכרה, השנה בשיתוף תנועת בית"ר שאליה הצטרף ברוך מזרחי דאז, מרכז סיור ולימוד שומרון, וועד מתיישבי שומרון, האצ"ל שבו הוא לחם, ההסתדרות הציונית ומגורשי שא - נור וחומש יקיימו את האזכרה השנתית הבית העלמין בנתניה וקיימו סיור בש - נור וחומש לזכרו באותו בוקר.