"זכיתי להיות ליד מיטתו ברגעים האחרונים של האיש המיוחד הזה"

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן ששהה ליד מיטתו של אורי אורבך ז"ל ברגעיו האחרונים מספר בראיון לכיפה על החברות והקשר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/02/15 20:20 כז בשבט התשעה

"זכיתי להיות ליד מיטתו ברגעים האחרונים של האיש המיוחד הזה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"היינו נחשבים כלפי חוץ כשונים ולא דומים מבחינת הדעות שלנו, הוא כביכול ייצג את מחנה ה"לייטים" ואני את הצד שמנגד אך בפועל במציאות נוכחתי לדעת שיש בינינו דמיון רב ונוצרו בינינו יחסי עבודה ורעות טובים מאד", מספר ל'כיפה', סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, רגע לאחר לוויתו של אורי אורבך ז"ל על החברות של השניים.

הוא מציין, שעל אף שבכנסת אין זמן ליחסי ריעות מעמיקים מידי והם לא נפגשו רבות מעבר ליחסי העבודה, הייתה בינו ובין השר אורי אורבך ז"ל יחסי חיבה וחברות, "אחת הסיבות שהחברות שלנו הייתה על אף ההבדלים הייתה ככל הנראה - גילנו, היותנו המבוגרים שבחבורה וניסיוננו רב השנים סייע לנו להביט על הדברים בצורה אחרת ולהתגבר על השוני בינינו וליצור אחווה ושיתוף פעולה פורה ויעיל ", אומר הרב בן דהן.

"בדברים רבים מצאתי באורי בן ברית שלחם יחד עמי על נושאים חשובים מבלי לוותר. למרות שהוא נתפס כפשרן היו לו עקרונות שהוא לחם עליהם דוגמת חוק הפונדקאות שהוא היה הראשון שהתנגד אליו בצורה חמורה ולא היה מוכן לוותר על כך", מוסיף הרב בן דהן.

רבים מצמרת הממשל בישראל ביקרו ביממה האחרונה ליד מיטתו של אורבך החל בראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנשיא רובי ריבלין שספד לו בדמעות, יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, אך סגן שר הדתות היה ברגעיו האחרונים של אורבך בבית החולים, "הייתי בדרכי לתת שיעור לתלמידים בנוקדים, אך פתאום קיבלתי שיחה דחופה ממיכל, אשתו של אורי שקראה לי לבוא מהר לבית החולים. היא ידעה על יחסי החיבה בינינו ורצתה שאשמש בתפקידי כרב ליד מיטתו של אורי. קראנו עם משפחתו קריאת שמע במלואה, פרקי תהילים, יושב בסתר עליון. זכיתי להיות ליד מיטתו ברגעים האחרונים של האיש המיוחד הזה, זו זכות גדולה".

לשאלה מה הוא יזכור מדמותו של אורבך, משיב הרב בן דהן בחיוך, כי לאורבך היו מעלות רבות שניתן ללמוד מהן ולזכור אותן, "השנינות שלו, ההומור והיכולת לומר את דבריו בצורה הכי נחרצת אך מבלי לגרום לחוסר נוחות אצל הצד שמנגד הן מעלות מיוחדות שאורבך בלט בהן".