זינוק במספר העולות מצרפת המצטרפות לשירות הלאומי

על רקע האנטישמיות והפיגועים בצרפת בשנה האחרונה, נרשמת עליה משמעותית בכמות המתנדבות המגיעות בבין עולי צרפת. בשנה החולפת נרשמה עליה של 20%

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/06/15 11:01 יג בתמוז התשעה

זינוק במספר העולות מצרפת המצטרפות לשירות הלאומי
דוברות, צילום: דוברות

על רקע האנטישמיות והפיגועים בצרפת בשנה האחרונה, וגל העליה שצפוי להתרחש בקיץ הקרוב, מפרסמת עמותת שלומית, אחת מהעמותות המרכיבות את השירות הלאומי, נתונים בנוגע לעולות מצרפת המצטרפות לשירות הלאומי.

בשלוש השנים האחרונות נרשמת, כך על פי הנתונים, עליה של כ-20% מדי שנה במצטרפות לשירות הלאומי מקרב עולי צרפת. בעוד שב-2012 הצטרפו לעמותת שלומית 8 עולות בלבד אשר עלו במיוחד לישראל כדי לשרת בשירות לאומי, המספר האמיר בשנים האחרונות ועומד קרוב למאה, והצפי הוא כי המספר ילך ויגדל.

לדברי מנכ"לית עמותת שלומית, ארנה קוטלר, "מדי שנה אנו מזהים עליה של כ-20% במספר המתנדבות, ולאור העובדה כי מדובר בבנות דתיות, צעירות, שעלו ארצה דרך הסוכנות היהודית והשאירו את משפחתן מאחור, זהו הישג מבורך".

אחת הבנות המשתתפות במיזם 'שירות בעליה', ליאורה כהן (20) סיפרה: " הגעתי לארץ בשביל להרגיש שייכת. אני מרגישה יותר טוב במדינה בה אני חוגגת את החגים שלי מבלי שמסתכלים עלי מוזר. כשתכננתי לעלות לארץ, שמעתי על השירות הלאומי וידעתי שהוא יהיה הקרש קפיצה עבורי להשתלבות מהירה יותר בחברה הישראלית. בחרתי להתנדב בביה"ס בירושלים בו לומדים ילדים רגילים לצד כיתות בהם לומדים לילדים אוטיסטים. במסגרת השירות אני מחברת ומשלבת את הילדים הרגילים עם הילדים האוטיסטים על מנת שילמדו לקבל את השונה מהם. אני יודעת מזה להרגיש שונה ולכן הרגשתי שאין דרך טובה יותר לתרום מהדרך בה בחרתי. ההורים שלי נשארו בצרפת והם יודעים שטוב לי. כשאבא שלי יצא לפנסיה הם יגיעו בעקבותיי לישראל ויעשו עלייה".