"זיכוי אולמרט - יום הכיפורים של פרקליטות המדינה"

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה את ראש הממשלה לשעבר במרבית האישומים נגדו. ח"כ אורי אריאל: "הפרקליטות לקתה במחדלים חמורים". ח"כ בן ארי: "לפטר את פרקליט המדינה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/07/12 10:06 כ בתמוז התשעב

"זיכוי אולמרט - יום הכיפורים של פרקליטות המדינה"
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה היום (ג') את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת ראשונטורס ובפרשת מעטפות הכסף, אך הרשיע אותו בהפרת אמונים בהקשר פרשת מרכז ההשקעות. ראש לשכתו, שולה זקן, הורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בפרשת ראשונטורס, וזוכתה מיתר העבירות שיוחסו לה.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, מסר היום לכיפה כי "הרשעת ראש ממשלה לשעבר בהפרת אמונים, הוא יום קשה, כתם שחור לישראל ומשבר קשה באמון הציבור בהנהגה ובנבחרי הציבור בישראל". עם זאת, ח"כ אריאל טען כי "הזיכויים הינם יום כיפור לפרקליטות ומעידים כי לקתה במחדלים חמורים ואין מנוס מהקמת גוף ביקורת אמיתי לפרקליטות, חיצוני ובלתי תלוי שיחקור ויבדוק את צורת ההתנהלות ודרך קבלת ההחלטות שלה".

ח"כ מיכאל בן ארי ציין כי "זיכויו הסוחף של אולמרט, צריך שיביא איתו רעידת אדמה בפרקליטות ואת פיטוריו המיידיים של פרקליט המדינה משה לדור. שחייב לתת את הדין לא רק על המכה הקשה בתיק אלא על התנהלות יהירה ושחצנית".

ח"כ זבולון אורלב, שכיהן כיו"ר ועדת ביקורת המדינה בתקופת אולמרט, אמר היום כי "זהו יום חג למושחתים במערכת השלטונית. למרות הרשעת אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות הזיכוי מחמת הספק ביתר הפרשיות יש בו מסר של עידוד למושחתים בממשלה, בכנסת וברשויות המקומיות. הוכח היום כי הסיכוי שלהם להימלט מהכרעות דין מרשיעות הוא גבוה והפשע משתלם".