זיוף עצומה או התקפלות? בכירים בבית היהודי הסירו תמיכתם בדנינו

בכירים במוסדות הבית היהודי, בהם יו"ר טוענים כי הם לא תומכים בדורון דנינו לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית, זאת על אף שהם מופיעים בעצומה "למישהו היה אינטרס לשרבב שמות בכירים לעצומה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/08/14 13:20 יח באב התשעד

זיוף עצומה או התקפלות? בכירים בבית היהודי הסירו תמיכתם בדנינו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זיוף עצומה או התקפלות? יממה לאחר פרסום הכתבה בכיפה בדבר התעצמות התמיכה ברב ד"ר דורון דנינו לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית, ושליחת עצומה נוספת לשר הדתות נפתלי בנט, חלק מהבכירים הרשומים במכתב הודיעו כי לא הצהירו על תמיכתם מועמד וכי למישהו היה אינטרס לשרבב את שמותיהם לעצומה.

כזכור, אתמול (ד') פורסמה ב'כיפה' עצומה עליה חתומים 30 ראשי ערים, יושבי ראש מועצות דתיות וראשי סניפים של הבית היהודי בבקשה למנות את המועמד הרב ד"ר דורון דנינו לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית. בין השמות החתומים היו יו"ר מועצת בתי העלמין היהודיים תל רגב אריה פרג'ון, סגן ראש עיריית רעננה חיים גולדמן ויו"ר המועצה הדתית באלקנה שמעון רוקח.

הבוקר (ה') פנו השלושה לכיפה וטענו כי מעולם לא חתמו על עצומה, וכי בעלי אינטרסים החליטו להכניס את שמותיהם לעצומה מבלי ידיעתם. “העובדות שפורסמו הן עורבא פרחא", אמר חיים גולדמן ל'כיפה'. אף אחד לא שאל אותי בעניין דנינו, לא הצהרתי על תמיכה במועמד ובוודאי שלא חתמתי על עצומה. יכול להיות שהיה למישהו אינטרס לשרבב את שמותיהם של בכירים בעניין".

גורמים המעורבים בעניין טוענים כי ייתכן כי חלק מהשלושה החליט לחזור בו עקב הלחץ הרב שמופעל בנושא מינוי מנכ"ל לרבנות הראשית. אפשרות אחרת היא שהעצומה זויפה, אך האינדיקציות מצביעות על כך שאפשרות זו פחות סבירה.

בתוך כך, ממשיכים עסקנים וגורמים פוליטיים לנסות ולמנות אנשים מטעמים לתפקיד המבוקש, זאת לאחר שראש ארגון רבני בית הלל הרב רונן נויבירט לא מונה לתפקיד לפני מספר חודשים. גורמים במשרד לשירותי דת טענו בשיחה ל'כיפה' כי המועמדים הבולטים כרגע הם רון שכנר ותומר מוסקוביץ, אך הרשימה עדיין לא נסגרה. כרגע הצדדים השונים ממתינים שיו"ר נציבות שירות המדינה יקים את הועדה לבחירת מנכ"ל לרבנות הראשית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן