"זה נס שרועי הצליח להדוף את המחבלים בידיים ריקות"

אביו של רועי הראל, מספר ל'כיפה' על הפיגוע הבוקר, שהיה יכול להסתיים כאסון גדול. "אם זה היה בית אחר, אי אפשר לדעת איך זה היה מסתיים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/03/16 10:19 כב באדר א'

"זה נס שרועי הצליח להדוף את המחבלים בידיים ריקות"
הלל מאיר/TPS, צילום: הלל מאיר/TPS

"זה נס, רועי היה בידיים ריקות והצליח להדוף את המחבלים ללא נשק." כך אומר הבוקר (ד') אריה הרצלינגר, אביו של רועי הראל, שנאבק עם המחבלים שנכנסו כמעט עד חדר השינה בביתו.

הרצלינגר סיפר כי למרות שבנו הופתע, הצליח להילחם ולגבור על שני המחבלים שהיו בבית: "בחמש ורבע, רועי, הבן שלי, עמד לצאת למילואים והוא היה עם התיק, התכונן לצאת לתפילה וכשהוא פתח את הדלת ארבו לו שני מחבלים ליד הדלת והתנפלו עליו. באותם רגעים הם הצליחו להיכנס לתוך הבית עם אלות וסכין, ובדרך לחדרי השינה הוא נאבק בהם".

"הוא צעק לאשתו 'זה אמיתי' וברגע שהוא צעק זה אמיתי, אז היא הבינה שזה פיגוע, ואז היא סגרה את הדלת של חדר השינה, והוא המשיך להיאבק ולהדוף אותם מחוץ לבית ולנעול את הדלת מבפנים. אשתו בינתיים הזעיקה את כוחות הביטחון וכיתת כוננות והצבא".

אביו של רועי, ציין כי גם לאחר שרועי נפצע בראשו, המשיך לתת הוראות לצבא ולכוחות הביטחון שהגיעו למקום, עד אשר פונה לבית החולים שערי צדק "יש לו חתכים בראש, אבל הוא הצליח לתפקד למשך כל ניסיון התקיפה, והוא בהכרה".

הרצלינגר טען כי זה היה נס שהמחבלים נכנסו דווקא לבית שנמצא בו גבר, מכיוון ששכונת היובל, זוהי שכונה שבה מתגוררות אלמנות צה"ל ונשים שבעליהן בקבע "אם זה היה בית אחר, אי אפשר לדעת איך זה היה מסתיים, זו שכונה שגרות בה אלמנות צה"ל כמו שרה קליין ושלומית פרץ. זה נס שהם ניסו לתקוף בבית שהיה בו דווקא גבר, שהצליח להתגבר עליהם".

עוד הוסיף הרצלינגר, כי מקום הפיגוע, הוא בשכונת היובל, שנחשבת לגבעה העליונה ביותר "קשה לחסום ולגדר אותה". "אנחנו לא מרגישים שפחות בטוח עכשיו, ולא נלך מפה כל כך מהר. רועי הוא בוגר המכינה בעלי, והחליט שעלי תהיה המקום שלו ושם הוא יגור".