זהירות: סידורי התפילה ברחבת הכותל – מזוהמים

בבדיקה של האגודה לבריאות הציבור נמצא אחוז גבוה במאוד של חיידקים צואתיים בסידורי התפילה שבעזרות הגברים והנשים. רב הכותל: נחליף את הסידורים בתדירות גבוהה יותר

חדשות כיפה אורי פולק 07/05/12 10:35 טו באייר התשעב

זהירות: סידורי התפילה ברחבת הכותל – מזוהמים
אילוסטרציה - nagillum-cc-by, צילום: אילוסטרציה - nagillum-cc-by

מתפללים בכותל? זה עלול לסכן את הבריאות שלכם. האגודה לבריאות הציבור ערכה באחרונה בדיקות במתחם הכותל המערבי, מהן התברר כי בסידורי התפילה המצויים ברחבה, הן אלו הנמצאים בעזרת הגברים ואף בעזרת הנשים, נמצאו כמויות עצומות של חיידקים וזיהומים בין דפי הסידור.

על פי הדיווח באתר Ynet, במסגרת הבדיקה שנערכה בשבוע שעבר נלקחו דגימות מסידורי התפילה המצויים במתחם הכותל, כשעל פי נתוני האגודה לבריאות הציבור, באחת הדגימות נמצאו 460 אלף מושבות חיידקים צואתיים. מדובר בכמות עצומה החורגת מהתקן המותר, העומד על כ-1,000 לספירה כללית.

האחוז הגבוה של חיידקים צואתיים המצוי בסידורים, עלול להביא למחלות וזיהומים דוגמת כאבי בטן, חום גבוה, שלשולים ואף, במקרים קיצוניים, לזיהומים חמורים היכולים לסכן את חיי המתפללים.

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, התייחס לממצאים ואמר כי "סידורי התפילה מוחלפים בכותל בתדירות גבוהה מאוד. לאור הממצאים נייחס כמובן משנה חשיבות למצב הסידורים בעזרת הנשים ונחליפם בתדירות גבוהה יותר".

האגודה לבריאות הציבור נמסר בתגובה כי היא "פועלת זה שנים רבות בתחום הבריאות, בדגש על מניעת מחלות, איכות חיים, תזונה נבונה ועוד. אחד התחומים שבהם עוסקת האגודה הוא מניעת מחוללי מחלה כגון חיידקים אשר מקיפים אותנו בחיי היומיומיום. מודעות לכך תמנע מחלות העלולות להיות מסוכנות, וכאזרחים עלינו להעלות את המודעות לנושא חשוב זה. אנו מברכים על תגובתו ושיתוף פעולה של רב הכותל. כאשר שמע הרב את הממצאים הוא בירך את הרעיון והיוזמה והודיע כי יחליף לעתים קרובות יותר את ספרי הקודש".