זהבה גלאון: "שקד חושבת שמינוי שופטים צריך להתבצע כמו במאפייה"

ח"כ גלאון השתלחה בשרת המשפטים ובבית היהודי "כך לא מתנהלת ממשלה, כך מתנהלים חבורה של טוקבקיסטים". ח"כ מועלם וגליק הביעו הבוקר תמיכה בשקד "אנו זקוקים לשרת משפטים עם עמוד שדרה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 03/11/16 11:25 ב בחשון התשעז

זהבה גלאון: "שקד חושבת שמינוי שופטים צריך להתבצע כמו במאפייה"
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

"זו אמורה להיות רעידת אדמה: שופטי העליון הודיעו שהם לא ישתפו פעולה עם שרת המשפטים, איילת שקד, כי שקד 'הניחה אקדח על השולחן'" כתבה ח"כ זהבה גלאון בעמוד הפייסבוק שלה בתגובה לסכסכוך בין שרת המשפטים, איילת שקד לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור. "בקצרה, שקד חושבת שמינוי שופטים בישראל צריך להתבצע כמו במאפיה. היא וחבריה בוחרים את השופטים שבא להם, ושופטי העליון חותמים. אם זה לא יקרה, היא מאיימת, היא פשוט תשנה את הדרך שבה הוועדה פועלת, כך שיהיה לה רוב. בבג"צ לא מוכנים לשחק את המשחק הזה, ובצדק. הבינו שם סוף סוף שכשבבית היהודי מדברים על לשלוח D9 להרוס את בג"צ, זו לא מטאפורה. ל-D9 קוראים איילת שקד".

כפי שפורסם ב'כיפה', השופטת נאור שלחה מכתב חריף לשרת המשפטים בו היא אומרת כי המגעים בינה לבין שקד בנוגע למינוי שופטים מופסקים לאלתר. זאת לאחר שבתחילת השבוע, יזמה השרה שקד הצעת חוק שתאפשר מינוי שופטים חדשים לבית המשפט העליון, גם ללא הסכמת נציגי שופטי בית המשפט.

ח"כ גלאון השתלחה בשקד ובבית היהודי וכתבה כי "ממציאים חוק לא חוקי ומקווים שבג"צ יפיל אותו כדי שאפשר יהיה להתלונן על שופטים שמאלנים שקושרים להם את הידיים; מאיימים על הוועדה למינוי שופטים כדי שאפשר יהיה לטעון ששוב השופטים גנבו להם את המשילות. כך לא מתנהלת ממשלה, כך מתנהלים חבורה של טוקבקיסטים, פרשני יציע, שמחפשים עוד ועוד תירוצים למה גם הפעם הם לא הצליחו לעשות כלום. אני שמחה ששופטי בג"צ לא מוכנים יותר לשתף פעולה עם הפארסה הזו. הגיע הזמן".

"מאז ששרת המשפטים נכנסה לתפקיד היא תוקפת את שופטי בג"צ ועכשיו היא מאיימת לשנות את הוועדה לבחירת שופטים. עוד שניה אתם תשמעו יללות על שופטי בג"צ המנוולים ואיך זה שאין פה מספיק משילות. אבל האמת היא שאין פה בכלל בעיה של משילות, יש כאן בעיה של מגלומניה. מדינת ישראל מעולם לא תוכננה כך שהממשלה תוכל לעשות כל מה שבא לה. היא תוכננה, כמו כל מדינה דמוקרטית, כמערכת של איזונים ובלמים. בבית היהודי ובממשלה מדברים המון על ציונות, אבל כשמסתכלים על מה הם עושים בשנים האחרונות מבינים שאין שום דבר במדינה הזו שהם באמת אוהבים. הם לא אוהבים את מערכת המשפט, הם לא אוהבים את שיטת הבחירות, הם לא אוהבים את אחוז החסימה. איכשהו, כל הדברים שעבדו יופי לבן-גוריון ולבגין מקולקלים בעיניהם".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה למכתבה של הנשיאה נאור הבוקר ואמרה: "איך העיז הימין לעשות את מה שהשמאל עושה כל השנים? למשול ולקדם את הדרך שאותה נבחר לקדם? אם לנשיאה מרים נאור חשוב לשמור על שלטון החוק ולחזק את המעמד של בתי המשפט, מוטב שתדע שזה הכיוון אליו חותרת הרפורמה של השרה שקד. נכון להיום מערכת המשפט סובלת מחוסר אהדה ציבורי שהולך וגדל. הסיבה המרכזית לכך היא שרבים בעם לא רואים בשופטים כמי שמייצגים את ערכיהם. מערכת המשפט ושלטון החוק בישראל חשובים יותר מאג'נדה של מקורבים ובעלי עניין".

ח"כ גליק הגיב להשתלחויות נגד ח"כ שקד היום וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי: "בית המשפט אט אט מכריח אותנו לפעול ולשמור על עצמאות הכנסת- חבל. ‏היי חזקה השרה איילת שקד דוקא בעת הזאת אנו זקוקים לשרת משפטים עם עמוד שדרה. שרת משפטים המכבדת את בית המשפט אך לא כנועה בפניה".

(צילום: פייסבוק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)