זהבה גלאון: נשבר כבר מההערות הסקסיסטיות על איילת שקד

לאחר שהבוקר פורסמה ידיעת רכילות שהביעה אכזבה מלבוש צנוע של שקד, פרסמה יו"ר מרצ הודעה התומכת בשקד והבהירה, "אין לי כוונה להמשיך ולשתוק כשכל יומיים מישהו אחר מטנף לנו את המרחב הציבורי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/05/15 16:50 כא באייר התשעה

כנראה שמדובר בימות המשיח, אך לאחר מספר מאמרים והערות סקסיסטיות נגד שרת המשפטים הבאה איילת שקד יצאה היום לתמיכתה לא פחות מאשר אחת מהיריבות הפוליטיות המשמעותיות ביותר שלה בכנסת - יו"ר מרצ זהבה גלאון.

הבוקר (א') התפרסמה בעיתון ידיעות אחרונות ידיעה בה נכתב "איילת שקד והבעל אופיר בילו בסוף השבוע עם קבוצת חברים במלון כרמים בהרי ירושלים. הם חגגו את יום ההולדת ה-39 של שקד וגם את המינוי החדש שלה כשרת המשפטים. בשישי בבוקר שקד נראתה בבריכה, אבל לאכזבת הנופשים האחרים הקפידה להישאר בבגדים".

הידיעה, שהתייחסה באופן בוטה למראה החיצוני של שקד הצטרפה למאמר שפורסם לאחרונה שהתאכזב מכך ששקד לא שובצה במשרד החוץ בשל יופייה, ולסטטוס של השר לשעבר יוסף פריצקי אשר טען ש"זו הפעם הראשונה בישראל ששרת המשפטים יכולה לככב בלוח שנה שתלוי במוסכים".

בסטטוס זועם שהעלתה היום בערב (א') גלאון היא יצאה להגנתה של שקד והבהירה כי למרות שאינה תומכת בדעותיה, היא לא יכולה לשתוק נוכח ההחפצה שעוברת שקד. "מי שאישר את הפסקה הדוחה הזאת שהופיעה הבוקר בידיעות אחרונות צריך להתבייש. נשבר כבר מההערות הסקסיסטיות והמיזוגניות על איילת שקד ועל המראה החיצוני שלה”, כתבה.

"שקד היא פוליטיקאית חכמה וחרוצה, עם עמדות לאומניות ואנטי-דמוקרטיות. אין לי שום כוונה לחסוך ממנה ביקורת קשה אם וכאשר היא תנצל את תפקידה החדש כדי לפגוע במערכת המשפט, אבל גם אין לי כוונה להמשיך ולשתוק כשכל יומיים מישהו אחר מטנף לנו את המרחב הציבורי עם אמירות עלובות כאלה”.

"זה לא סתם טעם רע. מי שמפרסם בעיתון מרכזי ש"הנופשים התאכזבו שהיא הקפידה להישאר בבגדים", מי שאומר שעדיף לנצל את יופייה לשיפור יחסי החוץ או שהיא יכולה לככב בלוח שנה, שולח לנשים ולילדות מסר לפיו לא משנה כמה הן יצליחו ויתקדמו - אפילו אם הן ימונו לשרות בכירות בממשלה - ישפטו אותן קודם כל לפי המראה החיצוני שלהן. האמירות האלה משמרות, לא בטעות ולא במקרה, מציאות שבה נשים בכל מקום מצומצמות למראה שלהן ולמה שגברים חושבים עליו”, זעמה גלאון.

"אני מתכוונת לעמוד נגד איילת שקד בכל יוזמה שתקדם להחלשת בית המשפט העליון ולפגיעה בדמוקרטיה הישראלית. בכל מה שקשור ליחס שהיא מקבלת כאישה ולהערות המקטינות והמבזות שהיא נאלצת לספוג, אני עומדת לצדה”.