זבולון כלפה מחרים את הבחירות לנשיאות

בעוד הלחץ כלפי חברי הכנסת בנושא ההצבעה לנשיאות עולה, מציג חבר הכנסת זבולון כלפה עמדה מפתיעה: ייתכן כי לא יצביע בבחירות לנשיאות בשל עמדתו לבטל את המוסד עצמו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/06/14 14:47 ז בסיון התשעד

זבולון כלפה מחרים את הבחירות לנשיאות
זבולון כלפה, צילום: זבולון כלפה

ימים אחרונים לבחירות לנשיאות וששת המועמדים במאמצים אחרונים לקושש קולות בקרב חברי הכנסת.

בעוד חברי הכנסת השונים שוקלים, נושאים ונותנים בינם לבין עצמם למי יצביעו בבחירות, נראה כי חבר הכנסת זבולון כלפה החליט שלא להצביע בכלל. עם זאת מופעלים עליו לחצים כבדים מסביבתו של וייתכן כי כן יצביע לבסוף לריבלין.

בעוד גורמים בציונות הדתית מתעקשים להצביע למועמד הימין, היינו רובי ריבלין, בסביבתו של כלפה טוענים כי הוא נוטה שלא להצביע כלל כחלק מהאג'נדה אותה הוא מקדם לביטול מוסד הנשיאות כולו. עוד מבהירים כי הוא הגיש הצעת חוק בנושא בחודש פברואר "עוד לפני שנתניהו חשב על הרעיון איך לבטל את מועמדותו של ריבלין", עוקצים הגורמים.

על פי הצעתו של כלפה, מכיוון שתפקידיו של הנשיא הינם בעיקר טקסיים וסמליים הם מסוגלים להתבצע על ידי רשויות קיימות, כדוגמת משרד החוץ ויושב ראש הכנסת.

עוד נאמר בהצעה כי קיומו של מוסד הנשיאות עולה ממון רב לאוצר המדינה, כ-62 מיליוני שקלים ב-2012, כאשר במהלך העשור האחרון גדל התקציב פי שלושה. על פי ההצעה יבוטל מוסד הנשיאות החל מהנשיא הבא העתיד להיבחר בשנת 2021.