זבולון כלפה: לא יכול להיות שחברי כנסת עובדים רק בתקשורת

רגע לפני שמרכז תקומה בוחר את נציגיו לכנסת, מספר ח"כ זבולון כלפה על ההכנות האחרונות מבחינתו, על המפלגה, ומצהיר: "יש מי שעושה רק בתקשורת, אני בא עם קבלות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/01/15 12:00 יח בטבת התשעה

זבולון כלפה: לא יכול להיות שחברי כנסת עובדים רק בתקשורת
דוברות, צילום: דוברות

ביום ראשון הקרוב יצביעו כמאה חברי מרכז תקומה על זהות מועמדיהם לכנסת ה-20. על המשבצות הריאליות מתמודדים שבעה אישים, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות, שינסו להתברג למקומות המשוריינים בבית היהודי.

בראיון ל'כיפה' מסביר חבר הכנסת זבולון כלפה כי בניגוד לדעה הרווחת, תקומה הינה בהחלט מפלגה דמוקרטית, ושלא חייבים להיות 77 אלף חברים כדי להיחשב כמפלגה כזו. “קרו תהליכים משמעותיים בשנתיים האחרונות. לפני שנתיים מרכז תקומה מנה בערך 35 אנשים והיום הוא מונה כפול שלוש".

"השבועות האחרונים הוכיחו שמדובר במפלגה סופר דמוקרטית. לפני שלושה שבועות יו"ר המפלגה ואני הבענו את דעתנו לגבי השותפות עם הבית היהודי, והמרכז אמר את דעתו בצורה ברורה. תקומה היא מפלגה מאוד דעתנית. זו לא מפלגה בה היו"ר בוחר את הרשימה אלא המרכז בוחר וקובע את דרכה".

כלפה, שמכהן כחבר כנסת בשנתיים האחרונות מטעם הבית היהודי - תקומה, עושה מאמצים משמעותיים בשבועות האחרונים לנסות ולשכנע את חברי המרכז להצביע עבורו ביום ראשון הקרוב, משימה לא פשוטה, שכן בעוד כחבר כנסת הוא הוביל מהלכים משמעותיים, בתקשורת, ומכך בדעת הקהל, הוא כמעט אנונימי לחלוטין.

"אני לא יכול להתנבא באשר לסיכויים שלי, אבל אני מקווה שהחברים יודעים ומבינים שהעובדה שאני לא בתקשורת לא אומרת שאני לא פועל ועושה. בשבועות האחרונים ערכתי סבב פגישות עם החברים ברחבי הארץ", הוא אומר.

"לצערי בציבוריות הישראלית מי שמופיע בתקשורת מצטייר כאחד שעושה, אבל המציאות שונה בהרבה. בתקומה מבחינים בין טפל לעיקר, ועם כל הכבוד לתקשורת השאלה היא מי מוביל דברים בכנסת, והחברים יודעים שהובלתי חקיקה ומעשים בפועל".

"נכון שאני צריך לעשות תשובה בנושאי תקשורת”, הוא מודה, "אבל חבל קצת שאנחנו חיים בעולם בו אם עשית ולא פרסמת לא עשית. צריך לאזן את הדברים ולחזור לעולם שפוי של עשייה. אנשים רוצים לבחור את האנשים על פי העשייה שלהם”.

"קשת של אנשים מהנגב ועד הגליל והגולן יודעים שעשיתי ופעלתי, והדברים מדברים בעד עצמם. אני חושב שכל שבעת המועמדים בתקומה ראויים, אבל בסופו של דבר אם בוחנים את הדברים שנעשו יודעים מי עשה אותם. כשנכנסנו לכנסת היחיד שלקח את המשימה בנוגע לפזורה הבדואית הוא אני, ומי שמנע את התהליך ברמה הלאומית הייתי אני. נכון שנעזרתי בחברים רבים אבל בסוף האחריות הייתה עלי", הוא עוקץ את המתחרה שלו בתקומה, בצלאל סמוטריץ', הפועל בנושא מתוקף עבודתו כיו"ר תנועת רגבים.

"חשוב שמספר 2 של המפלגה יהיה מישהו שבא מאזורים אחרים ולא מיהודה ושומרון. יו"ר המפלגה אורי אריאל עוסק ביו"ש, וזה מצוין, אבל צריך גם גיוון ועבודה של מישהו שמגיע מהפריפריה. תקומה צריכה להצטייר כמפלגה שעוסקת בציבוריות הישראלית כולה, ולא רק ביו"ש. פעם אף אחד לא התייחס למגזר החקלאי ופתאום באים חברים ממפלגת העבודה וטוענים שאנחנו גונבים את המגזר הזה. אני רואה זאת כתעודת כבוד. לצד הדברים הישנים והטובים כדוגמת מוסדות הציונות הדתית, אותם גם אני מוביל, צריך להביא פן נוסף למפלגה ולהשפיע כך על המדינה".