זאת ההזדמנות האחרונה שלנו "להתאבד" על פולארד

ישנם בודדים שדופקים על השולחן. הם בודדים. יונתן נמק שם בכלא ואנחנו רגועים ושלוים. אנחנו רוצים שפולארד ישתחרר, אבל איננו נלחמים על כך. עכשיו, יותר מתמיד, זה הזמן לפעול

חדשות כיפה הרב עמיחי גורדין 18/03/13 12:51 ז בניסן התשעג

זאת ההזדמנות האחרונה שלנו "להתאבד" על פולארד

תמוז תשי"ג: - ר"מ צעיר בישיבת הדרום שבעיר רחובות, נכנס בבוקר לבית המדרש של הישיבה. הוא עולה על הבמה ופונה לתלמידי הישיבה תוך שהוא ממרר בבכי:

'הבוקר נרצחו בארצות הברית זוג יהודים. הם נדונו למוות רק מפני שהיו יהודים. העולם לא למד מאומה מן האנטישמיות הנאצית האיומה והנוראה... האנטישמיות עדיין פועלת במלוא תוקפה ועכשיו היא פרצה בארה"ב. המדינה שהיא כביכול הסובלנית ביותר בעולם החופשי'.

זעקותיו אלו של הרב יהודה עמיטל זצ"ל, היו חזקות ומטלטלות. עד היום הן עודנה מהדהדות באזני רבים מתלמידיו. כך מעיד אחד מאלו שנכחו שם כתלמידים צעירים, הרב צבי טאו.

הרב עמיטל זצ"ל התייחס לתלייתם של בני הזוג יוליוס ואתל רוזנברג שהואשמו במסירת סודות האטום לידי ברית המועצות. הרב הרגיש כבר אז את מה שעיתוני ארה"ב גילו רק חמש עשרה שנה מאוחר יותר. בסוף שנות השישים התגלה שהמשפט לא התנהל כראוי ושההרשעה נבעה מרגשות אנטישמיים' ('באמונתו' עמ' 65)

* * *

תמוז תשע"ב: ג'יימס וולסי, ראש הסי-איי-אי לשעבר, במכתב למערכת ה'וול-סטריט ג'ורנל'. 'אין לחלוטין שום סיבה לכך שפולארד ישב בכלא זמן רב יותר ממרגלים כמו אולדריץ' איימס ורוברט האנסן... לאלה שיש להם בעיה, מסיבה זו או אחרת, עם העובדה שהוא יהודי אמריקני, בואו תעמידו פנים שהוא יווני-אמריקני, או קוריאני-אמריקני, או פיליפיני-אמריקני ואז נשחרר אותו...'

* * *

אי שם בכלא באטנר שבארצות הברית, נרקב כבר קרוב לשלושים שנה יהודי. יש סיבה לכך שהוא עדיין שם. אנטישמיות. כולם יודעים היום מה עשה יונתן פולארד ומה הוא לא עשה. נשיא ארצות הברית כבר הבטיח לשחרר אותו כבר לפני ארבע עשרה שנה. הבטיח. הוא נרקב שם כי הוא יהודי. נקודה.

הסיפור הוא לא סיפור של ריגול ולא של בגידה. הסיפור הוא סיפור של זכויות אדם בסיסיות. הסיפור הוא סיפור של מערכת מרושעת שמנצלת את כוחה כדי לנקום באדם שהרגיז אותה. הכל כשר בעיני המערכת כדי להתנקם בו. הכל.

מחרתיים מגיע לכאן נשיא ארצות הברית. לברק אובמה חשוב שהביקור יעבור בצורה טובה. אובמה, כך לפי מקורות בבית הלבן, חושש מהפגנות שיעיבו על הביקור.

ובכן, ככל הנראה אין לו כל כך ממה לחשוש. הקול שלנו לא נשמע. שפתינו נעות אבל קולנו לא נשמע. ישנם בודדים שפועלים ללא חת. ישנם בודדים שדופקים על השולחן. הם בודדים. יונתן נמק שם בכלא ואנחנו רגועים ושלוים. אנחנו רוצים שפולארד ישתחרר, אבל איננו נלחמים על כך.

* * *

יש ביטוי חדש שנקרא 'להתאבד על'. הכוונה של ביטוי זה אינה חלילה וחס לפגוע בנפש שלנו. הכוונה של הביטוי היא לתת את כל מה שיש לנו בשביל המטרה. להישכב על הגדר ולחטוף אש כדי להשיג את היעד.

אנחנו חייבים 'להתאבד על' יונתן. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שהוא ישתחרר. לא בשבילו - בשבילנו. זאת ההזדמנות שלנו.

יש הפגנה מול בית הנשיא מחר (יום שלישי בשש וחצי בערב). הפגנה גדולה וחזקה תהיה משמעותית. אם נציף את שכונת רחביה בעשרות אלפי אנשים זה יעשה משהו.

אם אתם לא יכולים לבוא - תעשו משהו אחר. נילחם ניאבק נשפיע. זאת ההזדמנות שלנו.

* * *

'אנכי אערבנו מידי תבקשנו,

אם לא הבאתיו אליך...

וחטאתי לך כל הימים'.

בוועד למען פולארד פרסמו רשימת הסעות ורכזים מכל רחבי הארץ וקראו לציבור להצטרף אליהן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן