ותיקי מכבי ת"א שיחקו בכפר תפוח: "זכות להיות פה"

ביום הולדתו ה-27 של מלאכי רוזנפלד ז"ל הגיעו שחקני מכבי תל אביב הוותיקים למשחק ראווה לזכרו בתפוח שבשומרון. דורון גמצי: "השומרון הוא חלק מאיתנו, זכות גדולה להיות פה". המשחק הסתיים בתיקו 56:56

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/16 03:04 ה בחשון התשעז

ותיקי מכבי ת"א שיחקו בכפר תפוח: "זכות להיות פה"
רועי חדי, צילום: רועי חדי

אולסי פרי, דורון גמצי. גיא גודס ומוטי דניאל הגיעו הערב לקחת חלק במשחק במקום לא שגרתי. וותיקי מכבי תל אביב עלו על הפרקט בכפר תפוח שבשומרון למשחק ראווה מול אליצור שומרון לזכרו של מלאכי רוזנפלד ז"ל שנרצח בפיגוע ירי ביוני 2015 כשהיה בדרכו הביתה עם חבריו ממשחק כדורסל בליגות בנימין.

(צילום: ניקיטה פרנקל)

מחלקת הספורט במועצה האזורית שומרון החליטה להנציח את זכרו. ליגות השומרון נקראות על שמו. והערב יום לאחר יום הולדתו ה 27 קיימה המועצה האזורית שומרון משחק ראויה לזכרו זאת כחלק משיתוף פעולה עם מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב. המשחק אגב הסתיים בתיקו מותח 56:56

אליעזר רוזנפלד אביו של מלאכי התרגש מאוד מהמחווה ואמר: "אני חושב שזהו חלום של כל אוהד ספורט במיוחד אוהד של מכבי תל אביב, לפגוש את השחקנים שהוא רואה דרך המסך וזה חלום גם של כל משפחה שאוהבת כדורסל. מלאכי נרצח בדרך חזרה ממשחק כדורסל וזה רק הופך את המחווה הזו ליותר מרגשת מבחינתנו. וזה שאגודת הספורט מכבי תל אביב ומועצה אזורית שומרון לקחו לליבם את הסיפור שלנו זה מאוד מרגש ומחמם את הלב. אני חושב שאם הילדים שלי היו חיים, יצחקי הגדול שהיה אוהד שרוף של מכבי והיה בורח מהצבא כדי לראות משחקים של מכבי ומלאכי שהיה גם הוא אוהד שרוף שלהם, הם היו פורצים בצהלות שמחה ובצחוק. בשבילנו זו סגירת מעגל, או פתיחת מעגל חדש שוב להתחבר לבנים" עוד הוא הוסיף כי: "דווקא העובדה שמועצה אזורית שומרון היא מועצה שכנה ובכל זאת היא לקחה ללב את הסיפור שלנו ועושה עבורנו כ"כ הרבה לאורך שנה, זה מאוד מרגש עבורנו ההזדהות שלהם ונותן לנו תחושה שיש לנו אחים בשומרון שאנחנו יכולים לסמוך עליהם".

(צילום: רועי חדי)

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הביע בפתיחת המשחק את ההערכה הרבה שיש לו למשפחת רוזנפלד ואמר: "כשרואים את הכוח של משפחת רוזנפלד ואת הנחישות שלהם להמשיך בחיים אען לנו אלא ללמוד מהם על גבורה. ההגעה היום של מכבי תלמאביב לסייע לנו להוקיר את זכרם היא מחווה מרגשת ומחזקת שלא תשכח".

(צילום: )

שרה, אמו של מלאכי רוזנפלד נשאה דברים לפני תחילת המשחק וריגשה את הנוכחים:

"פרשת נוח זו פרשת הבר מצווה של מלאכי. מאוד מרגש אותי האירוע הזה. מרגש אותי האנשים שפה. החיבור בין שומרון לבנימין שזה כאילו ברור מאליו אבל זה לא ברור מאליו. בתור הורים של יצחקי ומלאכי שמתגעגעים הרבה מאוד שנים, היום היום שלנו צבוע בצבעים של געגוע. מחוות אנושיות כאלו הופכים כת הגעגוע לנסבל יותר".

הדס אחותו של מלאכי: "מזה 14 שנה מאז שיצחקי נהרג והיה אוהד שרוף של מכבי תל אביב אני לא מסוגלת לראות משחקי כדורסל זה מדי כואב. בטח אחרי הרצח של מלאכי שכ"כ אהב כדורסל. זו פעם ראשונה שאני אראה משחק מאז וזה לגמרי לא פשוט חלק מהאחים שלי פשוט לא היו מסוגלים לבוא"

דורון גמצי: "הדרך הייתה רגילה ונוחה. זה קרוב זה חלק מאיתנו. באנו לשחק כדורסל בשביל הילדים. לחשוף את הקשר בין אלה שמשחקים כדורסל למכבי. להכניס נורמליזציה באיזור מורכב. מעל הכל להנציח את מלאכי. שכל מה שהוא רצה לשחק כדורסל. תענוג לראות וחובה להבין את המושג של ערבות הדדית. כיף גדול וזכות גדולה להיות פה".

גיא גודס: "אירוע מאוד מאוד חשוב מבחינתנו. להגיע לפה ולכבד את מלאכי ולהיות חלק מזה. ואני חושב שגם המשפחות פה והילדים מאוד שמחים ומתרגשים מהאירוע.

אולסי פרי: המשחק היה מאוד צמוד. זה מרגש להיות בעיקר בשל אופי האירוע. קיבלנו קבלת פנים מאוד חמה ונעימה.