ועד מתיישבי השומרון קורא לפעול נגד ההסתה באקדמיה

עשרות אנשי אקדמיה חתמו על עצומה פומבית של ארגון השמאל "לא מצייתות", בו קרא הארגון לפעילות בלתי חוקית. בתגובה קרא יו"ר הוועד, בני קצובר, להתערבות דחופה של שר החינוך

חדשות כיפה אורי פולק 25/12/11 12:52 כט בכסלו התשעב

ועד מתיישבי השומרון קורא לפעול נגד ההסתה באקדמיה
Unfacedman, GFDL, צילום: Unfacedman, GFDL

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, שיגר אתמול (מוצאי שבת) מכתב לשר החינוך גדעון סער, זאת בקריאה דחופה לפעולה נגד עשרות אנשי אקדמיה באוניברסיטאות ומכללות בישראל, אשר הביעו תמיכה פומבית בארגון השמאל "לא מצייתות".

פניית וועד המתיישבים מגיעה על רקע מודעה שפורסמה בסוף השבוע בעיתון "הארץ". על המודעה חתמו עשרות דוקטורים ופרופסורים המעודדים את פעילות הארגון, שמתנדביו פועלים להברחת נשים פלסטיניות במחסומי צה"ל מהשטחים אל מרכז הארץ.

במודעה הודו נשות הארגון כי הן "עוברות את המחסומים במכוניותינו הפרטיות ומפרות ביודעין את חוק הכניסה לישראל. איננו מכירות בחוקיותו של החוק הזה, המתיר לכל ישראלי ולכל יהודי לנוע בחופשיות ברוב חבלי הארץ ושולל את הזכות הזאת מהפלסטינים".

על קריאתן של הפעילות חתמו, כאמור, עשרות אנשי אקדמיה, שקראו בפומבי לפעילות בלתי חוקית. "על כן אנחנו החתומים מטה, גברים ונשים, מודיעים בזאת כי אנחנו נכונים לשתף פעולה עם מעשיהן של הנשים הלא מצייתות. נהיה נכונים להסיע את אורחותיהן הפלסטיניות עם ילדיהן, להסתירם, ולתמוך בכל דרך אחרת, להלכה ולמעשה, בקריאת התיגר שלהן", נכתב במודעה.

בפנייתו לשר החינוך טוען קצובר כי המתיישבים "מצפים משר החינוך, האמון על החינוך הגבוה בישראל, לפעול על מנת שהאנשים המופקדים על ההשכלה האקדמית, שהיא במידה רבה אחד המנועים העיקריים לצמיחה וההתפתחות בישראל". קצובר טען כי אנשי האקדמיה "לא ינצלו את מעמדם על מנת להסית לאי ציות לחוק ולעבור עליהם בעצמם, גם אם הם מאמינים כי הוא אינו מוצדק".

בנוסף הגיש וועד מתיישבי השומרון תלונה במשטרה נגד הארגון, זאת על "קריאה לעבור על החוק, הסתה להמרדה, סיכון חיי אדם והפרת צו חוק הגבלת התנועה".