ועד מתיישבי השומרון לתורמים בחו"ל: הפסיקו לתמוך במד"א

הועד פרסם בסוף השבוע מודעה בעיתון "אינטרנשיונל" הקוראת ליהודים בקנדה וארה"ב להפסיק ולתרום כספים למד"א, זאת בעקבות החלטתו על הפסקת הפעילות הרשמית ביהודה ושומרון

חדשות כיפה אורי פולק 25/03/12 14:37 ב בניסן התשעב

ועד מתיישבי השומרון לתורמים בחו"ל: הפסיקו לתמוך במד"א
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

ועד מתיישבי השומרון פרסם מודעה בעיתון "אינטרנשיונל", המהדורה הבין-לאומי של העיתון ג'רוזלם פוסט המודפסת בקנדה וארה"ב, בקריאה להפסיק ולתרום כספים לארגון מגן דוד אדום. המודעה פורסמה במסגרת הקמפיין שמוביל הועד נגד מד"א, בעקבות החלטת הארגון על הפסקת הפעילות הרשמית ביהודה ושומרון.

במודעה, שכותרתה "עקוב אחר הכסף", מיידעים אנשי הוועד את התורמים הפוטנציאלים בחו"ל על משמעות ההסכם בין מד"א לצלב האדום, שלדבריהם פוגע פגיעה ישירה בהתיישבות בשומרון. לדבריהם, החלטת מד"א הינה "מעשה חסר תקדים", כשארגון לאומי חתום על מסמך המצהיר בגלוי שלא יפעל וייתן שירותים בחלקים נרחבים בארץ ישראל.

בועד מתיישבי השומרון הסבירו שמטרת המודעה היא להבהיר לתורמים כי הארגון, שחלק גדול מתקציבו מבוסס על תרומות יהודים מחו"ל, פוגע למעשה בהתיישבות. בועד ביקשו מהתורמים להשהות את תרומתם - עד לביטול ההסכם עליו חתמו במד"א.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, "לפי פרסומים בישראל שלא הוכחשו, במד"א התחייבו במסגרת ההסכם עם הצלב האדום לא להעביר תרומות מיהודים בחו"ל לתושבי יו"ש. רוב רובם של יהודי העולם שתורמים למד"א עושים זאת מתוך חיבור לארץ ישראל ולהתיישבות היהודית בשומרון ורצינו לנפץ את מצג השווא שמד"א מציגה כאילו עולם כמנהגו נוהג".

קצובר הדגיש כי בועד "מבקשים להביא לידיעתם של היהודים בארה"ב וקנדה שתורמים למד"א שכספם משמש להפליה בין המתיישבים ביו"ש לשאר אזרחי ישראל".

ממד"א נמסר בתגובה כי "הנהלת מד"א מודאגת מההסתה המתמשכת ואנו תקווה שאיש לא יפגע באנשי מד"א המצילים חיים ביו"ש כפי שפגעו בחיילי צה"ל ששומרים על ביטחונם".