ועד מתיישבי השומרון: לשנות הוראות הפתיחה באש ביו"ש

בועד קראו לנתניהו לממש את נאומו בטקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה ולשנות את הוראות הפתיחה באש, כך שהן יכללו ירי גם כלפי מחבלים המיידים אבנים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/04/13 16:16 ז באייר התשעג

ועד מתיישבי השומרון: לשנות הוראות הפתיחה באש ביו"ש
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

ועד מתיישבי שומרון קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לממש את נאומו בטקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה, בו הציע לשנות את הוראות הפתיחה באש של צה“ל ביהודה ושומרון.

בטקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה שנערך ביום הזיכרון בחר ראש הממשלה לפתוח את נאומו בסיפור פציעתה של אדל ביטון כתוצאה מיידוי אבנים בסמוך לאריאל לפני כחודש. "אם למישהו היה ספק בכך אז קיבלנו תזכורת נוספת שאבן היא כלי נשק קטלני", אמר נתניהו, "טרור האבנים מן המערב מצטרף לטרור בקבוקי התבערה, טרור הסכינים, טרור היריות והטילים, טרור פצצות ההשהיה ומכוניות התופת וטרור המתאבדים, כל אלו הפילו בנו 2500 קורבנות".

בוועד מתיישבי שומרון מציינים כי אירועי זריקות האבנים, שהתגברו בשבועות האחרונים, הינם תוצאה ישירה של היחס הסלחני של שלטונות צה"ל למיידי האבנים. "על צה"ל להתייחס לזורקי האבנים כאל מחבלים שמטרתם לפגוע אנושות במתיישבים, בחיילי צה"ל וגם בסטודנטים של אוניברסיטת אריאל", אמר בני קצובר, יו“ר הועד.

לדבריו, המחבלים מנצלים את הסרת המחסומים בשטחי יהודה ושומרון בתקופת כהונתו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בכדי לפגע במתיישבים ובחיילי צה"ל. "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון משה (בוגי) יעלון לשנות את הוראות הפתיחה באש לחיילי צה"ל ובכך לאפשר ללוחמים למגר את הטרור ביהודה ושומרון", סיכם קצובר.