ועד מתיישבי השומרון יופיע בפני ועדת טרכטנברג

לטענת הועד ניתן לבנות ביישובים החוקיים בשומרון למעלה מ-36 אלף יחידות דיור, כפתרון למצוקת הדיור בישראל. את ההצעה ילווה קמפיין תקשורתי לעידוד הדיור בשומרון, תחת הכותרת "בית ישראלי במחיר עממי"

חדשות כיפה אורי פולק 07/09/11 16:41 ח באלול התשעא

ועד מתיישבי השומרון יופיע בפני ועדת טרכטנברג
Hovav-cc-by-nd, צילום: Hovav-cc-by-nd

ועד מתיישבי השומרון פנה היום (ד') אל פרופ' מנואל טרכטנברג, בבקשה להיוועד עמו ולהציג לו בימים הקרובים את הפתרון העדיף, מבחינתם, לבעיית הדיור בארץ. הועדה שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כחודש אמורה להגיש את מסקנותיה והמלצותיה בעקבות המחאה החברתית ובכוונת חבריה להיוועץ בכל גוף אזרחי המעוניין בכך.

בועד מתיישבי השומרון מתכוונים להציע לטרכטנברג כי "רק בשומרון עצמו קיים פוטנציאל בניה גדול מאד אשר יכול לפתור את המצוקה הכללית בארץ". הועד אסף נתונים המתייחסים ליישובים החוקיים באזור השומרון ולטענתם "רק באזור שלנו, יש אפשרות לבנות למעלה מ-36 אלף יחידות דיור", כמהלך שיוזיל את עלות הדירות בישראל.

הועד מתכוון להגיש את הצעתו תחת הכותרת "בית ישראלי במחיר עממי", במסגרתו ישווק הדיור בשומרון כפתרון זול ונוח עבור משפחות ישראליות רבות. הועד אף העלה את הרעיון באמצעות משחק שהועלה לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, במסגרתו מציין הגולש את התקציב העומד לרשותו ובוחר את מקום המגורים המועדף עליו - כך שהוא מגלה כי מבחינת התקציב ואיכות החיים, הבחירה המועדפת היא להתגורר באזור השומרון.

"מטרתנו היא לספק לאדם הפרטי את המידע ההכרחי לקניית בית במחיר הגיוני בתוך כל השתוללות המחירים של הדיור בארץ", ציינו בוועד והביעו תקווה כי "פרופ' טרכטנברג ישקול ברצינות את הצעותינו לקראת הגשת המלצותיו לקבינט החברתי-כלכלי של הממשלה בספטמבר".

בני קצובר, יו"ר הועד, מסר לכיפה כי "השומרון הוא רק דוגמא לפוטנציאל האדיר שקיים בארץ והוא לא כל כך רחוק גיאוגרפית מת"א. אני מאמין שכמו שהנתונים בשומרון מציגים פתרון אמיתי למצוקת הדיור, כך אפשר לעשות גם במקומות אחרים בפריפריה כמו בבנימין, גוש עציון בנגב ובגליל. נשמח לבוא לוועדה ולהציג את הפתרונות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן