ועדת חוץ וביטחון אישרה: קיצור שירות חיילים ל- 30 חודשים

למרות הטענות על מחסור בכוח אדם וועדת חוץ ובטחון אישרה את קיצור השירות ל-30 חודשים משנת 2020. המתנגדים להחלטה: "קיצור השירות יביא לגיוס לוחמות בשל טענות על מחסור בכח אדם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/16 11:07 ה בכסלו התשעז

ועדת חוץ וביטחון אישרה: קיצור שירות חיילים ל- 30 חודשים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

כבר ממש לא שלוש שנים: ועדת חוץ וביטחון אישרה היום (ב') את קיצור שירות חיילים ל- 30 חודשים. קיצור השירות יחול על המתגייסים החל מקיץ 2020.

אישור הועדה נעשה במסגרת חוק ההסדרים, שיובא לקראת סוף דצמבר לאישור המליאה לקריאה שנייה ושלישית. משמעויות קיצור השירות יקבלו ביטוי רק בעוד כ-6 שנים, מאחר והקיצור יחול על חיילים שיתגייסו החל מיולי 2020. קיצור זה נוסף לקיצור של 4 חודשים שנכנס בתוקף ביולי 2015.

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, יו"ר ועדת המשנה לכח אדם בצה"ל של עדת החוץ והביטחון, שיבח את ההחלטה ואמר כי "המהלך יתרום הן להתייעלות בצה"ל, והן לשילוב מהיר יותר של הצעירים במסגרות האזרחיות השונות. יש בו בשורה הן למשרתים והן לחברה הישראלית וזאת מבלי לפגוע כהוא זה בביטחון המדינה - שתמיד עומד לנגד עינינו".

בפורום רבנים צבאיים במיל׳ לא אהבו את ההחלטה וקשרו אותה לרצון לשלב חיילות בתפקידי לחימה, "ההחלטה לקצר את השירות לבנים למרות המחסור בכח אדם מעלה תמיהה גדולה על עצם המהלך. צה״ל הוא צבא יהודי ולטעמנו שירות הלוחמות אינו נכון ויש למעט בו ככל שניתן. קיצור השירות גורם במישרין לגיוס מוגבר של לוחמות לכלל יחידות השדה בשל טענות על מחסור בכח אדם. תפקידו של צה״ל לנצח במלחמה ולהכריע את האוייב ולא להתעסק במחלוקות ציבוריות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן