ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת חוק שתמנע שחרור מחבלים

הצעת החוק של ח"כ איילת שקד מבקשת לגזור על מחבלים עונש מאסר עולם ללא אפשרות קצבת העונש והחנינה. בנט: אם החוק היה קיים לפני רצח תומר חזן ייתכן והרוצח היה נרתע מביצוע המעשה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/05/14 09:52 ט באייר התשעד

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת חוק שתמנע שחרור מחבלים
shutterstock, צילום: shutterstock

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון בהצעת חוק שמבקשת לאפשר לבית המשפט לגזור על מחבלים עונש מאסר עולם ללא אפשרות קצבת העונש וחנינה. את ההצעה מובילה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, והצטרפו אליה חברי הכנסת אורית סטרוק, שולי מועלם ומוטי יוגב מהבית היהודי וכן חברי הכנסת דוד צור (התנועה), יריב לוין (ליכוד), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) וישראל חסון (קדימה).

על פי הצעת החוק, השופטים יהיו רשאים לאסור מתן חנינה של רוצחים שנשפטו למאסר עולם, אגב - לא רק מחבלים, גם רוצחי ילדים ייכללו בכך. אם החוק יתקבל הוא יוכל להשפיע באופן מיידי למשל על רוצחיה של שלי דדון כשישפטו. שרת המשפטים ציפי לבני הודיעה שתתנגד לחוק כי זה יפגע ביכולת תמרון עתידית של הממשלות.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט השיב לה היום "בדיוק זו המטרה, ציפי. יש לנתק את סוגיית שחרור המחבלים מהסוגיה המדינית. אין ביניהם קשר. ממשלות ישראל הוכיחו בעשורים האחרונים שאינן עומדות בלחץ, ומשחררות פעם אחר פעם מחבלים רוצחים. מחבלים אינם עניין למחלוקת פוליטית בין ימין ושמאל. הרוצחים של מחר מסתכלים עלינו ויבינו טוב מאד את המסר שלנו אליהם אם ההצעה הזאת תעבור, ובוודאי אם ההצעה לא תעבור".

"הבית היהודי, שהיתה המפלגה היחידה שכל חבריה הצביעו נגד שחרורי המחבלים עד כה, תילחם על העברת החוק הזה עד הכנסתו לספר החוקים של ישראל. לא נרפה, לא נעזוב--עד שנפסיק סופסוף את הדבר הבלתי מוסרי הזה שנקרא - שחרור רוצחים".