"ועדת השרים לענייני התיישבות היא ועדת קישוט מיותרת"

ועדת השרים לענייני התיישבות קיבלה החלטה אחת בעניין מגרון, היועץ המשפטי ונתניהו קיבלו החלטה אחרת. העיתונאי קלמן ליבסקינד תוהה מי בכלל צריך ועדה שאין לה שום תוקף

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/09/12 12:24 טז באלול התשעב

"ועדת השרים לענייני התיישבות היא ועדת קישוט מיותרת"
קלמן ליבסקינד, צילום: קלמן ליבסקינד

העיתונאי קלמן ליבסקינד תוקף בטורו השבועי את ועדת השרים לענייני התיישבות ומכנה אותה "ועדת קישוט" - זאת לאחר פינוי היישוב מגרון שהושלם אתמול. במאמרו כותב ליבסקינד כי ממשלת ישראל הקימה ועדת שרים והתעלמה לחלוטין מהחלטותיה בעניין מגרון - כך שהיא למעשה חסרת כל תועלת.

"ממשלת ישראל הקימה ועדת שרים לענייני התיישבות וקבעה שדין החלטותיה יהיה כדין החלטת ממשלה", כותב ליבסקינד, "ישבה לה ועדת השרים ב- 17 ביולי ודנה בשאלה כיצד להשיב לעתירת תושבי מגרון שטענו שאין לפנותם, היות שרכשו חלקים מהקרקע שקודם לכן פסק בג"צ כי היא שייכת לפלסטינים. במגרון קראו את ההחלטה וחגגו. במשרד המשפטים בכלל לא".

ליבסקינד מזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה הגיש לדרג המדיני חוות דעת כמעט הפוכה מזו של ועדת השרים לענייני התיישבות. "לאן נעלמה עמדתם של כל שאר השרים שהרימו את ידם בעד החלטה אחרת לגמרי? אותם, מסתבר, נתניהו, ברק ובגין לא ממש סופרים. ישבו השרים, דנו בכובד ראש, קיבלו החלטה ומצאו את בני בגין מגיש לבג"צ עמדה הפוכה משלהם, כאילו היו אוויר וכאילו החלטות ממשלה הן בגדר המלצות בלבד", הוא כותב.

"במילים אחרות, עוזי לנדאו, דניאל הרשקוביץ, אלי ישי, יולי אדלשטיין, גלעד ארדן וגדעון סער חברים נכון לעכשיו במשהו שראש הממשלה מתייחס אליו כאל ועדת קישוט. אם יש להם זמן פנוי או שהם סתם משועממים, שימשיכו לשבת שם", מסכם ליבסקינד.