ועדת השרים אישרה את "חוק העמותות"

החוק נועד לפגוע בעמותות - בעיקר מהשמאל הקיצוני - ובכך לצמצם את המעורבות של ישויות מדיניות זרות בדמוקרטיה הישראלית. הבית היהודי: "החוק יסייע להגנה על חיילי צה"ל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/12/13 14:36 יב בטבת התשעד

ועדת השרים אישרה את "חוק העמותות"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א‘) את ”חוק העמותות“ שהגישה ח“כ איילת שקד יחד עם ח“כ רוברט אילטוב, שתכליתו פגיעה בעמותות - בעיקר מהשמאל הקיצוני - אשר ”מעשיהן או מטרותיהן חורגות חריגה גסה מגבולות השיח הדמוקרטי“. שרת המשפטים ציפי לבני תגיש ערר על ההצעה.

הצעת החוק נועדה בפועל להגביל עמותות, אשר ממומנות על ידי ממשלות זרות או ארגונים במדינות זרות, ואשר במטרותיהן או במעשיהן יש אחד מן העניינים הבאים: קריאה להעמדה לדין של חיילי צה"ל בערכאות בינלאומיות, קריאה לחרם, משיכת השקעות או סנקציות על מדינת ישראל או אזרחיה, שלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד ישראל.

שמונה חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, לעומת ארבעה מתנגדים - ביניהם השרה ציפי לבני. "קל מאד יהיה לבלוע את הפיתיון ולהקשיב לאמירות שחוקות אשר יטענו שחוק זה פוגע בדמוקרטיה במדינת ישראל, אך למעשה, ובחשיבה הגיונית ובריאה יבין כל בר דעת כי ההפך הוא הנכון“, אמרה שקד, ”במדינה דמוקרטית מתוקנת קיימות בחירות המבטאות את רצון העם ומשקפות, על ידי בחירותיו, את ערכיו והשקפת חייו. לא יתכן שמיעוט קיצוני אשר אינו רואה לנכון נתינת "מנדט" למדינת ישראל ופועל בחתרנות פושעת נגדה במימון ישויות זרות, יזכה גם להטבת מס. חתירה תחת ריבונות הממשלה משמעותה אי מתן כבוד לרצון והכרעת העם. מס גבוה על כסף זר לעמותות הפועלות להסתה נגד חיילי צהל והסתה לגזענות הם המינימום שמדינת חפצת חיים יכולה וצריכה לעשות למען עצמה".

בבית היהודי אמרו היום כי ”החוק יסייע להגנה על חיילי צה“ל מפני תביעות נלוזות במימון זר. הערר שהגישה השרה לבני לחוק הוא חסר אחריות. בכל יום שהחוק אינו נכנס לתוקף, חיילי צה“ל נמצאים תחת איום ופעולתם נפגעת וטוב תעשה השרה לבני אם תניח בצד שיקולים פוליטיים ולא תעכב את החוק“.

סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן אמר כי ”החוק מהווה אמירה ברורה נגד כל אותם ארגונים הפועלים במסווה של שמירה על זכויות אדם ותוך כדי כך רומסים ברגל גסה את הדמוקרטיה בישראל כשהם מתערבים בענייניה הפנימיים של המדינה. על חברי הכנסת מכל גווני הקשת הפוליטית לתמוך בחוק ולהתייצב להגנתם של חיילי צה"ל מפני אלו המנסים להלך עליהם איימים ולמנוע מהם לבצע את משימתם בהגנה על המדינה ואזרחיה. תדע כל מדינה המבקשת לתרום לארגונים אלו החותרים תחת צביונה ויציבותה של ישראל כי מחצית מכספי התרומות יגיעו לידי מדינת ישראל ולחיזוק צה"ל“.