ועדת השרים אישרה את הצעת חוק עבודת נשים ביו"ש

על פי הצעת החוק, נשים העובדות אצל מעסיקים ישראלים ביהודה ושומרון תהיינה זכאיות לכל ההגנות הקבועות בחוק. ח"כ סטרוק: "זכויות אדם וזכויות נשים לא נעצרות על הקו הירוק"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/07/13 09:11 טו באב התשעג

ועדת השרים אישרה את הצעת חוק עבודת נשים ביו"ש
יחצ, צילום: יחצ

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (א‘) ברוב של שבעה מתנגדים מול מתנגדת אחת, את הצעת ”חוק עבודת נשים ביהודה ושומרון“, שהגישה ח“כ אורית סטרוק.

על פי המצב החוקי הקיים, חוק עבודת נשים מעניק שורת זכויות והגנות רק לנשים העובדות בשטחה הריבוני של המדינה. נשים העובדות באזורי תעשייה שונים ביהודה ובשומרון חשופות, אפוא, להתנכלות מעבידים, לאפשרות של העסקה פוגענית או לפיטורין שלא כדין (למשל, בתקופת הריון) ובמצב הקיים אין דרך חוקית פשוטה וישירה לאכוף את חוקי ההגנה על מעסיקיהן. בלית ברירה, מופנות נשים עם תלונות מן הסוג הזה להגשת תביעה אזרחית.

על פי הצעת החוק, נשים העובדות אצל מעסיקים ישראלים ביהודה ושומרון תהיינה זכאיות לכל ההגנות הקבועות בחוק - כמו חופשת לידה, שמירת הריון, טיפולי פוריות ועוד.

”תחולתו של החוק הקיים מצומצמת לשטחה הריבוני של מדינת ישראל ואינה חלה על האזרחים הישראלים המתגוררים ביהודה ושומרון“, נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק, ”בשל כך נרמסות זכויותיהן של נשים באזורים אלה, ואלה אינן יכולות ליהנות מהזכויות שהמחוקק ביקש להעניק להן. הצעת החוק מבקשת להחיל את חוק עבודת נשים על כל סוג יחסי העבודה המתקיימים בישראל, בתוך הקו הירוק ומחוצה לו ולמנוע בכך מצב בו מופרות זכויותיהן של נשים, בין אם המדובר בעובדות בעלות אזרחות ישראלית ובין אם מדובר בעובדות בעלות אזרחות אחרת ובלבד שהעבודה מתבצעת עבור מעסיק ישראלי“.

סטרוק אמרה אתמול כי ”אישור החוק הוא הפעולה הנורמלית והראויה, המכירה סוף סוף בעובדה שלא ייתכן שזכויות אדם בכלל, וזכויות נשים בפרט, ייעצרו על הקו הירוק“.