ועדת הפנים: נושא הקבורה בישראל איננו מוסדר, המחירים מופקעים

"אסור לעשוק את הציבור. המדינה חייבת לסייע לאזרחיה", אמר ח"כ אמנון כהן, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, במהלך דיון בו התברר על ידי המדינה כי "נושא הקבורה בישראל אינו מוסדר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/06/12 12:54 ה בתמוז התשעב

ועדת הפנים: נושא הקבורה בישראל איננו מוסדר, המחירים מופקעים
hoyasmeg-cc-by, צילום: hoyasmeg-cc-by

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ אמנון כהן, קיימה היום (ב') בנושא מצב הקבורה בישראל, במסגרתו התברר כי נושא הקבורה אינו מוסדר באופן מוחלט וכי המשרד לענייני דתות עורך רביזיה כוללת, על מנת לאפשר לאזרחים בסופו של דבר, לקבור את יקיריו הנפטרים במחיר שווה לכל נפש.

היועץ המשפט לוועדה, עו"ד תומר רוזנר, ציין כי אין כל הצדקה למחירי קבורה כה גבוהים, כפי שמקובל בבתי עלמין רבים במדינה. ח"כ אמנון כהן, יו"ר הועדה, ציין כי הוא "מגלה, בלב כבד, כי נושא הקבורה אינו מוסדר ודורש רביזיה מוחלטת". הוא הודה לנציגי משרד הדתות על כך שהחלו ברביזיה אך ביקש כי גם מרכז המחקר והמידע של הכנסת יחקור את נושא מחירי הקבורה.

"אסור שתהיה הפקרות במחירי הקבורה. אסור לעשוק את הציבור והמדינה חייבת להכניס את ידה לכיס ולסייע לאזרחיה", אמר ח"כ כהן. מפאת חשיבות הנושא הוא הסכים לדון ברביזיה ובחקיקה שתוצע אפילו בפגרת הקיץ.

בתום הדיון, אישרה ועדת הפנים את סגירת בית העלמין צור שלום ליד קריית ים, בו התברר כי מקובלים מחירי קבורה גבוהים למעלה מן המותר בחוק, ואולם הדיון בבית עלמין זה ישמש כמקרה מבחן בעת הדיון ברביזיה.