ועדת הערר הצבאית: רכישת "בית המכפלה" נעשתה כדין

לאחר שדייריו פונו בכוח לפני למעלה משנה בהוראת שר הביטחון, קובעת ועדת הערר הצבאית כי רכישת "בית המכפלה" נעשתה כדין. הח"כים סטרוק, לוין ושקד: לאפשר מיידית מגורי יהודים במקום

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/07/13 12:14 כג בתמוז התשעג

ועדת הערר הצבאית: רכישת "בית המכפלה" נעשתה כדין
ציון הלוי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: ציון הלוי‏, Cc-by-sa-3.0

למעלה משנה לאחר שפונה בהוראת שר הביטחון אהוד ברק, קובעת היום (ב‘) ועדת הערר הצבאית כי רכישת ”בית המכפלה“ בחברון נעשתה כדין. בית המשפט חייב את היועץ המשפטי לשאת בהוצאות משפט לטובת הרוכשים היהודים של הנכס.

כזכור, בית המכפלה בחברון פונה בחודש אפריל 2012, בהוראת שר הביטחון אהוד ברק ובאמצעות שוטרי משטרת ישראל. פינוי המקום הוצא בעקבות הצו שניתן למתיישבים שפלשו. המתיישבים בבית טענו כי הפינוי עבר בכוח, דיווח שהוכחש בשלב זה על ידי המשטרה. שר הביטחון אמר לאחר הפינוי כי הוא ימשיך "לפעול לשמירת החוק והדמוקרטיה תוך הבטחת מרות המדינה על אזרחיה".

שבוע קודם לכן נכנסה למקום קבוצת תושבים שהציגה לכוחות הביטחון מסמכים המעידים על רכישת הבית. "ברוך השם זכינו להמשיך את מפעלו של אברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה לפני כ-4000 שנה", אמרו המתיישבים, "היום, אנו, בניו, ממשיכים בדרכו וקונים בית באותו המקום ומרחיבים את אחיזת הבנים בעיר האבות".

אישור החלטת ועדת הערר, מהיום, דורש את חתימתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. ח“כ איילת שקד אמרה היום כי ”אנו נוודא שינתן באופן מיידי היתר עסקה ושמגורי יהודים בבית שלמרגלות מערת המכפלה יתאפשרו כמה שיותר מהר“. גם ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, הח“כים אורית סטרוק ויריב לוין, ברכו על ההחלטה וקראו ”לאפשר מיידית מגורי יהודים במקום“.