ועדת המפקד דחתה החלטות המפד"ל: "הפיצוץ – בלתי נמנע"

בניסיון אחרון להגיע לפשרה בנוגע לפריימריז במפלגה, הציעה ועדת המפקד מפקד בשני סיבובים: האחד ליו"ר המפלגה והאחר לחברי הכנסת, המרכז וראשי הסניפים

חדשות כיפה אורי פולק 19/03/12 09:16 כה באדר התשעב

ועדת המפקד דחתה החלטות המפד"ל: "הפיצוץ – בלתי נמנע"
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

ועדת המפקד של "הבית-היהודי - המפד"ל" התכנסה אמש (א') לישיבת חירום על רקע כוונת פרישתם של מספר חברים בכירים בוועדה, בעקבות החלטות הועדה הפנימית של המפד"ל שהתקבלו ביום ראשון שעבר.

לאורך דיון שנמשך מספר שעות, מתחו חברי הועדה ביקורת על התנהלות המפד"ל, שבחרה בישיבתה האחרונה לאשר חלק מן ההחלטות ולשלול החלטות אחרות, למורת רוחם של בכירים בועדת המפקד, שזעמו על התערבות הועדה חרף שבועות ארוכים של דיונים שהתקיימו בין הצדדים השונים במפלגה.

"בשביל מה קיימנו דיונים במשך חודשים ארוכים, ובמהלכם קיבלנו החלטות משותפות, אם בסופו של דבר באים אנשים אחרים, מחוץ למערכת, ומחליטים את ההפך הגמור?", טען גורם בועדה במהלך הדיון. בתוך כך עלו טענות קשות נוספות על התנהלות הועדה הפנימית של המפד"ל, אליהן הצטרפו גם השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך, שהשתתפו בדיון ועדת המפקד והזהירו מפני פילוג מיותר.

בסופו של דיון החליטה הועדה להחזיר את ההחלטות שהתקבלו על כנן, חרף החלטת המפד"ל, אך למען שמירת האחדות במפלגה הוחלט על נוסח פשרה, לפיו הפריימריז למפלגה יתקיימו בשני סיבובים (כפי שרצו במפד"ל) ובהפרש של שבועיים, אך כשבסיבוב הראשון ייבחר רק יושב הראש (בניגוד להחלטת המפד"ל) ובסיבוב השני ייבחרו חברי המועצות והסניפים, חברי המרכז וחברי הכנסת.

כמו כן קבעה הועדה כי על משבצת המתמודד הצעיר, שתשוריין בבחירות, יוכל להתמודד כל מי שלא הגיע לגיל 40, זאת בניגוד לעמדת המפד"ל שביקשה להוריד את הגיל הצעיר ל 35.

חברים בועדת המפקד אמרו לכיפה כי במידה וגם ההחלטות הללו לא יתקבלו על ידי ועדת המפד"ל, הרי שהפיצוץ הוא בלתי נמנע.