ועדת הכספים אישרה הטבות במס לעמותות חברתיות

ההחלטה תעניק הטבות במס לתורמים לעמותות ציבוריות הפועלות בתחומי דת, רווחה וחינוך. סלומינסקי: "הטבה במס לתורמים, במקום מימון ישיר של העמותות ע"י המדינה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 31/12/13 15:32 כח בטבת התשעד

ועדת הכספים אישרה הטבות במס לעמותות חברתיות

בשורות טובות לעמותות המגזר: אחרי חודשים ארוכים ועדת הכספים אישרה היום (ג') הטבות במס לתורמים לעמותות ציבוריות, שפועלות בתחומי דת, רווחה, חינוך, ועוד. ההטבה ניתנת באמצעות זיכוי בשיעור 35% על תרומות הניתנות לעמותות אלו, לאחר שהן נבדקו ע"י רשות המיסים ועמדו בכל הקריטריונים שהחוק קובע, בין השאר ניהול תקין, הגשת דו"חות וכד'.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) סיכם חודשים ארוכים של מו"מ עם האוצר, שבסופם עלה בידו להביא רשימה של עמותות רבות, ביניהן בתי כנסת, מוסדות שעוסקים בגמילות חסדים ומוסדות דת שונים, לאישור הוועדה ואמר: "סופסוף תורמים יתחילו להעביר תרומות לבתי כנסת שממתינים זמן רב לאישור המיוחל".

"המדינה לא בונה בתי כנסת והנטל בעניין נופל על כתפי הציבור, אז לפחות מאפשרים זיכוי מס לתורמים“, אמר סלומינסקי, ”העמותות כולן, פועלות בתחומים שהמדינה משכה את ידיה מהם ולכן ראוי לסייע להן. בדרך זו המדינה חוסכת לעצמה הוצאות גדולות, שהיתה אמורה לממן אילו היתה מעניקה את השירותים שהעמותות מספקות". למרות זאת רשימת העמותות הונחה רק היום על שולחן הוועדה, לא לפני שסלומינסקי דחק באוצר להניח את הרשימה על שולחן הוועדה.

"זהו הישג חשוב מאוד, במיוחד לציבור הדתי, שרוב מוסדותיו אינם מתוקצבים ע"י המדינה והתרומות עבורם הן כמו אוויר לנשימה. אישור ההטבה היא בשורה של ממש לבתי כנסת רבים ולגופים חברתיים רבים ובכוונתי לעשות הכל על-מנתת לסייע לעמותות החברתיות, שבפועל פועלות בתחומים מהם המדינה משכה את ידיה", אמר סלומינסקי והדגיש, כי "סעיף 46 בא לתת הקלות לאותן עמותות שמבצעות פעילויות שהמדינה לא מבצעת. בודקים אם הן מדווחות ויש להן ניהול תקין וכד'. ובמקרה שעומדות בקריטריונים המדינה נותנת הטבות לתורמים, כי אם לא המדינה היתה צריכה לשלם יותר כדי לבצע את מה שהעמותות עושות. זה קורה בכל הקדנציות".