ועדת הכלכלה אישרה: אסור להפלות מתיישבים באספקת מוצרים

הועדה אישרה את הצעתו של ח"כ אורי אורבך, שקבעה כי ייאסר על בעלי עסקים גדולים להפלות את תושבי יהודה ושומרון והפריפריה באספקת מוצרים ושירותים, בגלל מקומות מגוריהם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/07/12 14:39 כח בתמוז התשעב

ועדת הכלכלה אישרה: אסור להפלות מתיישבים באספקת מוצרים
RDECOM-cc-by, צילום: RDECOM-cc-by

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ אורי אורבך, לפיה ייאסר על בעלי עסקים גדולים להפלות את תושבי יהודה ושומרון ויישובי הפריפריה בישראל באספקת מוצרים ושירותים בגלל מקומות מגוריהם.

אורבך הסביר כי "גופים שונים שעיסוקם בהספקת מוצר או שירותים ציבוריים ועסקיים, מפלים קבוצות רחבות באוכלוסיה בהספקת המוצר או השירות על בסיס מקום מגוריהם. לעתים השירותים או המוצרים אינם מסופקים לאותן אוכלוסיות, המתגוררות באזורים דוגמת היישובים היהודיים ביהודה ושומרון כמו גם ליישובים ערביים באזורי הפריפריה, או שנדרש תמורת המוצר והשירות תשלום גבוה מהרגיל".

לדבריו, מהמציאות הנוכחית נפגעים לא רק יהודים - אלא גם ערבים תושבי השטחים. לפי הצעת החוק, "הפליה על בסיס מקום מגורים תתקיים בכל מקום בו העוסק סירב לספק מוצר או שירות למי שביקש לקבלם במקום מגוריו או עסקו אך לא סירב באותם תנאים ונסיבות, לספקם במקום אחר, המצוי במרחק דומה".

על פי הצעת החוק, אדם שהופלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי בגלל מקום מגוריו, יוכל לתבוע סך של 30,000 שקלים - ללא הוכחת נזק. הצעת החוק תעלה לקריאה ראשונה בשבוע הבא, קודם לפני פגרת הקיץ של הכנסת.