ועדת אתיקה חדשה בעיריית ירושלים

בעבר נערכו בעיריית י-ם דיונים סוערים, בהם נאמרו ביטויים קשים שאינם מכבדים נבחרי ציבור. עקב כך, הוחלט על הקמת ועדת אתיקה, אותה ינהל חבר המועצה הסרוג, חנן רובין

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/16 12:21 א באלול התשעו

ועדת אתיקה חדשה בעיריית ירושלים
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

ישיבות רוויות קללות, צעקות והטחת עלבונות. את כל זה רוצים למנוע בעיריית ירושלים. לשם כך החליטה מועצת העיר על הקמת ועדת אתיקה בראשות, חבר מועצת העיר מטעם תנועת 'התעוררות', חנן רובין.

בדומה לוועדת האתיקה בכנסת, הועדה שתקום בעיריית ירושלים תקבע קוד אתי שיתייחס לנבחרי הציבור ברשויות המקומיות ותדון בבעיות הקשורות בהתנהלות חברי המועצה. הוועדה תוכל להטיל עונשי אזהרה, נזיפות, קנסות, הרחקות מוועדות ואף לשלול שכר מסגני ראש עיר אשר מקבלים שכר.

רובין נבחר פה אחד לשמש כיו"ר הוועדה. לצידו בוועדה יכהנו 5 חברי קואליציה וחברת אופיזציה אחת. רובין בתגובה להקמת הועדה: "כשנבחרנו לפני שנתיים וחצי שאלו אותי מה המטרות שלי ועניתי שאחת מהן היא לפעול לסטנדרט אחר של נבחרים, שיהיו ראויים לקולות שבחרו בהם. כאלו שישמשו דוגמא ומופת בחברה הישראלית. ועדת האתיקה תאפשר לנו להביא למימוש המטרה הזו ותאפשר לנקוט הליכים משמעתיים חמורים כנגד מי שיבזה את התפקיד."

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', בירך גם הוא על הקמת הועדה ואמר שלטעמו הדבר היה אמור להתבצע מזמן: "אחרי תלונות במשטרה, קללות ואיומים בוועדת תכנון ובניה, ועדת האתיקה היתה חייבת לקום מזמן. המתח שהעיר הזו מייצרת מגיע למסדרונות העירייה ונבחריה". קלמנוביץ' גם הוסיף כי הוא מקווה שהועדה תהיה אפקטיבית, "אני מקווה שיתנו כוח לוועדה ליישם את המלצותיה, כיוון שקביעת כללים בלבד ללא אכיפתם אין להם טעם ואין ספק שהתרבות השלטונית תהיה אחרת אם הוועדה אכן תהיה חזקה."