ועדה ממשלתית תבחן עלויות הכשרות בעליית המחירים

הועדה הבין משרדית שהוקמה על מנת לבחון את התחרות והמחירים במוצרי הצריכה במשק, תבחן גם את עלויות השגחת הכשרות, בהנחה כי יש להם קשר לעליות המחירים

חדשות כיפה אורי פולק 07/07/11 13:14 ה בתמוז התשעא

ועדה ממשלתית תבחן עלויות הכשרות בעליית המחירים
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

הועדה הממשלתית הבין משרדית שהוקמה על מנת לבחון את התחרות והמחירים בתחום מוצרי הצריכה במשק, ובראשם מוצרי המזון, תבחן גם את חלקן של עלויות הכשרות בעליית המחירים.

בדיון הראשון שקיימה אתמול (ד') הועדה הוחלט לבחון גם את נושא עלויות הכשרות כחלק מעליית המחירים. מדובר בצעד נדיר, שכן עלויות הכשרות, ברמה הארצית, לא נבחנו לעומקן ולרוחבן כפי שמעוניינת לעשות זאת הועדה. הצעד נלקח בחשבון לאחר שחברי הועדה סברו כי עליית המחירים כרוכה במידת מה גם לעלויות הכשרויות השונות במועצות הדתיות - כך שכעת הנושא ייבחן באופן מוסדר.

על פי הודעה שפורסמה הועדה אתמול, בתום הדיון הראשון שקיימה, נטען כי הוועדה תבחן בנוסף גם את סוגיית ההיצע המקומי ושרשרת הערך שמלווה אותו מהיצרן לצרכן, ההיצע המיובא והחסמים המונעים את היבוא המקביל ואת הגברת התחרות ואת נושא השיווק וההפצה והשפעתם על המחירים של מוצרי הצריכה בישראל.

כמו כן תבחן הוועדה את ההיבט הצרכני, הנוגע להרגלי הקנייה של ציבור הצרכנים, והשפעת ההרגלים והנורמות הצרכניות על מחירי מוצרי הצריכה והעצמת כוחו של הצרכן.