וינשטיין לרב אליהו: תבהיר את דבריך - עד מחר

היועץ המשפטי לממשלה קבע דד-ליין למכתב הבהרה של הרב שמואל אליהו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, בו הוא נדרש להסביר מספר התבטאויות גזעניות לכאורה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/07/13 15:26 ד באב התשעג

וינשטיין לרב אליהו: תבהיר את דבריך - עד מחר
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

היועץ המשפטי לממשלה, עו“ד יהודה וינשטיין, דורש מרבה של צפת המתמודד לתפקיד הרב הראשי, הרב שמואל אליהו, להבהיר לו עד מחר (ו‘) את התבטאויותיו מהעשור האחרון, בטענה כי חלק גזעניות.

עו"ד ארז קמניץ ממשרד המשפטים כתב לרב אליהו כי ”לאחר בחינה ראשונית של כל המידע שהועבר וקיים בעניינך, הרי שיתכן כי בחירתך לכהונה הרמה עלולה לכאורה להימצא כבלתי ראויה ולעורר קשיים משפטיים, אולם בטרם יחווה היועץ המשפטי לממשלה את דעתו בעניין, הוא מבקש לקבל את התייחסותך המפורטת לדברים המיוחסים לך“.

כפי שדווח בכיפה בשבוע שעבר, היועץ המשפטי לממשלה, עו“ד יהודה וינשטיין, אמר כי הוא מתכוון להזמין לשימוע את הרב שמואל אליהו, במידה והוא יחליט באופן רשמי להגיש את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי.

ממשרד המשפטים נמסר אז כי ”בעקבות פניות שונות שהגיעו ליועץ המשפטי לממשלה בנושא מועמדותו של הרב אליהו לתפקיד הרב הראשי, הוחלט שככל שהנושא יהיה אקטואלי הרי שיתאפשר לרב שימוע בעניין זה“. בשיחות פנימיות, שדווחו אתמול באמצעי התקשורת השונים, אמר היועץ יהודה וינשטיין כי לדעתו ”מדובר במועמדות בלתי ראויה“, זאת נוכח התבטאויות פומביות קודמות של הרב אליהו.

בלשכתו של הרב אליהו אמרו כי הוא ”מכבד את היועץ המשפטי לממשלה ויעביר את מכתב ההבהרה עד מחר“. בלשכה ציינו כי חלק מהדברים שיוחסו לרב, כלל לא נאמרו מעולם על ידו.