וינטר מגן על המג"ד שהטריד: התחשבו בעברו הצבאי המפואר

אלוף משנה עופר וינטר פנה במכתב מיוחד בו ביקש להתחשב בעברו הצבאי המפואר של פקודו לירן חג'בי שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת ובהטרדה של חיילת תחת פיקודו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/06/15 10:21 א בתמוז התשעה

וינטר מגן על המג"ד שהטריד: התחשבו בעברו הצבאי המפואר
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר, החליט להתערב ולקראת מתן גזר הדין לכתוב מכתב לטובת פקודו, סא"ל לירן חג'בי, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת לאחר שהואשם בהטרדה מינית של חיילת תחת פיקודו, כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

במסגרת עסקת טיעון הורשע סא"ל חג'בי בחמישה סעיפים של התנהגות שאינה הולמת. אל"מ וינטר קורא היום (ה') במכתב מיוחד להתחשב בעברו הצבאי המפואר של חג'בי, שהיה פקודו כמפקד גדוד צבר ונחשב למפקד מצטיין, ולא לפגוע בדרגתו. ״אין צורך לומר שסא"ל חג'בי לא נהג כמצופה ממפקד במעשיו המפורטים בכתב האישום. הוא עצמו מבין זאת", כתב, "אבקש שתביאו בחשבון את המחירים הכבדים מנשוא ששילם בעזיבת הצבא ובפגיעה האיומה בכבודו".

חג'בי נחשב לאחד הקצינים המבטיחים בצה"ל, וידוע בין היתר כמג"ד הראשון שנכנס לרצועה במבצע 'צוק איתן' והמפקד שיצא אחרון וללא הרוגים. כמו כן, הוא זכה באות הצטיינות בשירותו ביהודה ושומרון. וינטר כתב: "הכרתי מפקד אמיץ, בעל אחריות וכושר מנהיגות. אדם דואג אכפתי בעל אופי טוב וחזק". גורמים בכירים בצבא טענו כי חג'בי נועד לגדולות ואלמלא התנהלותו הבעייתית מול הפקידה שלו ניתן היה לראות אותו בצמרת צה"ל בעוד כמה שנים.

מנגד, טענה המתלוננת כנגד עסקת הטיעון ואמרה שהיא נוהגת בחג'בי בסלחנות יתרה על אף הפגיעה הנפשית שנגרמה לה כתוצאה ממעשיו. לטענת מקורביו של חג'בי הפרשיה יצאה מכלל פרופורציות, הוא מבין את הטעות שעשה אך עדיין לא מדובר בעבריין מין.