וורצמן: ערכים ותרומה למדינה חשובים יותר מפסיכומטרי

סגן שר החינוך אמר בכנס "ערכים לחינוך" כי "אין ילד שלא מסוגל, אך יש ילד שהמורים לא ידעו לגשת אליו נכון והחליטו לוותר עליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/13 15:28 כ באלול התשעג

וורצמן: ערכים ותרומה למדינה חשובים יותר מפסיכומטרי

כ-200 משתתפים נטלו השבוע חלק בכנס "ערכים לחינוך ברשות המקומית", שקיימה השבוע סיעת הבית היהודי בנהריה בראשות קובי ויצמן. הכנס התקיים במעמד סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, ח"כ יוני שטבון, חברי סיעת הבית היהודי בעיר, רבנים, אישי ציבור ותושבי העיר.

"אנחנו מאמינים בילדים משכילים בעלי בגרות וציונים מצוינים, אך לא פחות מכך בהקניית כלים ערכיים ואנחנו משקיעים מאמצים אדירים בנושא“, אמר וורצמן, ”לא רק מיצ"בים ופסיכומטרי, אלא חבר'ה שרוצים לתרום לחברה ולהתגייס לצבא, שמקנים להם בבתי הספר ערכים של עזרה לזולת והתנדבות כבר מגילאי הרך. בנוסף, אחד מתחומי האחריות שלי ושל קובי הינו תחום אגף שח"ר במשרד החינוך לטיפול באוכלוסיות החלשות ואני מדגיש- אין דבר כזה הנשרה בבתי ספר ואם ילד צריך חינוך טכנולוגי ולא עיוני אז נמצא לו את המסגרת המתאימה. אין ילד שלא מסוגל, אך יש ילד שהמורים לא ידעו לגשת אליו נכון והחליטו לוותר עליו, ואם המחנך בכיתה מדבר ל-35 ילדים באותה השפה, אז יש כאן בעיית הוראה קשה“.

ויצמן עצמו אמר כי ”אנחנו מאמינים כי במידה ואנחנו רוצים לבנות חברת מופת, הרי שחובה לחזק את ערכי הציונות ביחד עם ערכי היהדות. מטרתנו כי לכל ילד תלמיד יהיה ארגז כלים עשיר שבו הוא יידע מי היו אברהם אבינו, דוד בן גוריון, משה רבנו, יוני נתניהו לצד רחל המשוררת. דור ההורים שלנו בארץ למד בבתי הספר החילוניים והדתיים על קינת דוד, על שאול ויהונתן והיום הילדים לא יודעים מהם לוחות הברית וכעם אין לנו זכות קיום ללא שורשי העבר שלנו“.

ח“כ שטבון, מצידו, הדגיש כי מעבר לערכים, למצוינות פדגוגית וללימודי העשרה, צריך גם לדאוג לצרכים הפיזיים של אלו שזקוקים לכך - מפעלי הזנה, חוגים מסובסדים בצורה משמעותית. ”היכולת להיות מחוברים לשטח ולצד הכלים המתאימים לפיתוח קריירה, השכלה וערכים לספק את שאר הצרכים הבלתי פורמליים, היא שבאמת תוכל לעזור לילדים ואת הדברים האלו רק השליחים העירוניים שלנו יכולים לעשות“, אמר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן