וורצמן על הדרישה להאכיל עצורים פלסטינים בכפיה: אין צורך בכפייה - שימותו

סגן שר החינוך התייחס לרצון להאכיל את העצורים הפלסטינים, השובתים רעב, בכפייה. "המחבלים והשמאל הקיצוני מאוד כועסים על חוק להזנה בכפיה. הפעם אני לגמרי מסכים עימם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/06/14 23:29 כג בסיון התשעד

וורצמן על הדרישה להאכיל עצורים פלסטינים בכפיה: אין צורך בכפייה - שימותו
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

סגן שר החינוך התייחס הערב (מוצאי שבת) לנושא שביתת הרעב של האסירים המנהליים הפלסטינים בדרישה להעמידם למשפט, זאת על רקע חוק הזנה בכפייה שיעלה לקריאה שנייה ושלישית ביום שני הקרוב במליאת הכנסת. "המחבלים הפלסטיניים מאיימים למות בשביתת רעב. הממשלה מחוקקת חוק להזנה בכפיה, והמחבלים והשמאל הקיצוני מאד כועסים. הפעם אני לגמרי מסכים עימם. אין צורך בכפייה. שימותו", אמר.

כבר יותר מחודש שכ-100 אסירים מנהליים שובתים רעב בדרישה להעמידם למשפט ולא להשאירם במעצר מנהלי. בעקבות החמרה במצבם הרפואי, בהליך בזק שנמשך יומיים בלבד, השלימו בוועדת הפנים של הכנסת חוק הזנה בכפיה, אשר תסיים את השביתה באופן כפוי. כאמור, ביום שני יעלה החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

העצירים מצידם הודיעו כי הם לא מתכוונים להתפשר במאבקם וכי הם ממשיכים בשביתת הרעב גם אם הדבר יעלה בחייהם. העצירים העבירו היום מכתב באמצעות עורכי דינם למועדון האסיר הפלסטיני, ובו טענו כי הצוותים הרפואיים המטפלים ב-70 העצירים המאושפזים משתפים פעולה עם שירות בתי הסוהר וחלקם נקשרו למיטות האשפוז.

עמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנידון הינה לא להתפשר עם העצירים, זאת על פי המלצת שב"כ, והוא מוביל את החוק שיאפשר הזנה בכוח של האסירים. ראש השב"כ סבור כי על ישראל לדבוק בקו הנוקשה בעימות עם העצירים, לא להתפשר ולא לנהל משא ומתן עם שובתי הרעב שמטרתו השגת הסכם פשרה עמם.