וורצמן ושקד פועלים לצמצום הקיצוץ בישיבות החרדיות

השניים הצטרפו למגעים שמנהלים הח"כים החרדיים מול משרד האוצר, במטרה לצמצם את הקיצוץ בעולם הישיבות. וורצמן: "עולם התורה הוא לא עניין של החרדים בלבד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/05/13 14:48 כה באייר התשעג

וורצמן ושקד פועלים לצמצום הקיצוץ בישיבות החרדיות
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ איילת שקד וח“כ אבי וורצמן (”הבית היהודי“) פתחו במגעים מול משרד האוצר על מנת לצמצם הקיצוץ בתקציב הישיבות החרדיות - כך דווח היום (א‘) בעיתון ”דה מרקר“. שני חברי הכנסת הצטרפו בכך למגעים שמנהלים הח“כים החרדים: אריה דרעי, משה גפני ויעקב אשר.

וורצמן אמר לעיתון כי הוא ”מתנגד בתוקף להצעה לקצץ 340 מיליון שקל בתקציב הישיבות, וחושב שאסור לבצע פגיעה לא מידתית בתקציב זה. המדינה צריכה לעודד את ערך הלימוד בישיבה, ולא לבצע קיצוץ חד כל כך. יש גידול טבעי בעולם הישיבות, אבל התקציב לא גדל במשך השנים“. וורצמן, המשמש גם כסגן שר החינוך אמר כי ”עולם התורה הוא לא עניין של החרדים בלבד, אלא גם עניין של הבית היהודי. יש הרבה מוסדות ציוניים שעלולים להיפגע, כמו ישיבות הסדר ועוד".

לדברי וורצמן, ”אם רוצים להפחית את ההקלות בארנונה ובהנחות למעונות, יש לעשות זאת בחוכמה ולא באופן שידרדר אנשים אל מתחת לקו העוני. את הכסף שרוצים לחסוך באמצעות ביטול ההטבות האלה יש להפנות לשילוב החרדים בשוק העבודה, באמצעות עידוד תעסוקה, יצירת קורסים והכשרות מקצועיות“.