וורצמן: הישיבות הציוניות והן הישיבות החרדיות לא ייפגעו

בכנס פעילי "הבית היהודי" בחדרה, אמר סגן שר החינוך כי הישיבות החרדיות והישיבות הציוניות-דתיות לא ייפגעו כתוצאה מהקיצוץ בתקציבן - אלא ימשיכו לקבל את התמיכות הכספיות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/08/13 10:59 כג באלול התשעג

"הן הישיבות הציוניות והן הישיבות החרדיות לא ייפגעו - וימשיכו לקבל את התמיכות הכספיות“ - כך אמר אמש (ד‘) סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, במהלך כנס פעילים והרמת כוסית שערכה רשימת הבית היהודי המתמודדת למועצת העיר חדרה.

כ-200 פעילים השתתפו אמש בכנס הפעילים שערכה רשימת הבית היהודי בחדרה, בראשות עו"ד אליהו בוסקילה, ובהשתתפות חמשת המועמדים הראשונים ברשימה. לכנס קדם סיור שערך בוסקילה עם סגן שר החינוך במוסדות חינוך בעיר, כדי שיעמוד מקרוב על מצב התשתיות והתנאים הירודים בהם לומדים ילדי העיר. בכנס נכחו גם הורים מבית הספר "פאר עם״ בשכונת בית אליעזר בעיר, בו לא נפתחה שנת הלימודים לתלמידי כיתה א' בגלל התנאים הירודים.

סגן השר וורצמן התייחס בפתח דבריו לסיור שערך במוסדות החינוך ואמר: "ביקרתי בבתי הספר "שילה" ו"נעם", מצד אחד שמח ליבי ומצד שני כאב ליבי. שמח ליבי על מסירות הנפש של הצוות החינוכי, וכאב ליבי על התנאים העלובים בהם לומדים התלמידים. למה בית ספר צריך להראות ככה? איך זה יכול להיות? אני מודה לבוסקילה על הסיור המשותף ומבטיח שיהיו תוצאות. אפעל בנושא ואעזור בשיקום בתי הספר".

וורצמן התייחס גם לבחירות המוניצפליות ואמר: "כנציגי המפלגה אנחנו מסתובבים ברחבי הארץ, כדי לחזק את הרשימות המקומיות. במקומות רבים יש מחלוקות, ואנו נאלצים להתערב ולהשקיע רבות כדי לפשר ולגשר. פה בחדרה אתם הולכים כאגרוף אחד, עם רשימה מגוונת ורעננה שכל מטרתה לסייע לציבור. נציגי הבית היהודי בעיר הם אנשי עשייה שלא חיפשו את השררה, ולאחדות הפנימית יש הרבה כוח. יש כאן סיכוי לנציגות חזקה בעיריה ולסגן ראש עיר מטעמנו. לא משנה מי יהיה ראש העיר, השילוב של נציגות מקומית חזקה של הבית היהודי, שיודעת "ללחוץ על הכפתורים" של הנציגים בממשלה ובכנסת, והעובדה שאנו נמצאים כיום בעמדות מפתח - תאפשר לתושבי חדרה להמריא".

ראש הרשימה, עו"ד אליהו בוסקילה אמר אמש כי ”שמנו לעצמנו מטרה לדאוג לכלל תושבי העיר ולעסוק בכל הנושאים הקשורים בניהולה, כל המועמדים שלנו באו למערכת הפוליטית מתוך אידיאל, עם רקורד של עשייה התנדבותית, יושר ואמינות, במטרה להיות שליחים נאמנים של הציבור. אנחנו לא רואים עצמנו כמפלגת "נישה", אלא כרשימה שיש לה אמירה בכל נושא בחיים העירוניים, כפי ש"הבית היהודי" פועלת ברמה הארצית“.

לדברי בוסקילה, ”לצד הדאגה למוסדות הציוניים-דתיים ולערכי המסורת היהודית, אנחנו פועלים עבור כלל תושבי העיר ולמען הדור הבא בחדרה. לכן גיבשנו תכניות כגון "מערב כוכב" - לפיתוח מערב העיר, ו"חדרה - הדור הבא" שתביא לשיפור איכות החיים ותעודד זוגות צעירים ואוכלוסיות איכותיות לרצות להשתקע בעיר“.