וועד מתיישבי שומרון מפרסם: אלו העסקים שתומכים בטרור

וועד מתיישבי שומרון יפרסם רשימות של בתי עסק ערבים שלדבריי הוועד תומכים בטרור נגד יהודים. מנכ"ל הוועד לכיפה: "תופעת הזהות הכפולה חייבת להיפסק".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/01/16 12:54 יא בשבט התשעו

וועד מתיישבי שומרון מפרסם: אלו העסקים שתומכים בטרור
yxejamir-cc-by-sa, צילום: yxejamir-cc-by-sa

וועד מתיישבי שומרון מתחיל בקמפיין שיחרים בתי עסק של ערבים, שלטענתם תומכים בטרור. את המידע על בתי העסק קיבל הוועד לאחר שקיבל שמות של 300 בתי עסק מ1500 אנשים, שצילמו את החנויות שהיו סגורות ביום השביתה של הוועד למעקב ערביי ישראל עם תחילת גל הטרור הנוכחי.

כזכור, לפני שלושה חודשים, בתאריך 13 באוקטובר קבע הוועד למעקב ערביי ישראל שביתה כללית בכל החנויות, לדברי מנכ"ל הוועד למתיישבי שומרון, שגיא קייזלר, היה מדובר בשביתת הזדהות עם פעולות הטרור שבדיוק החלו. בוועד המתיישבים יצאו אז בקריאה לצלם את כל החנויות ששובתות ולהעביר את המידע לארגון.

שגיא קייזלר, מנכ"ל הוועד, סיפר לכיפה כי הם יצאו בקריאה לצלם בתי עסק בערים מעורבות כמו יפו, לוד, רמלה וחיפה ששם יש גם קונים וצרכנים יהודים, בשביל שידעו שהם קונים לכאורה מעסקים שתומכים בטרור: "הם יכלו לעשות את השביתה בכל יום אחר ולא דווקא בתחילתו של גל הטרור. מה שאומר שהם הזדהו עם גל הטרור חד משמעית, ואנחנו הודענו עוד באותו יום, וביקשנו שכל מי שרואה חנות שסגורה שיצלם וישלח לנו ואנחנו נדאג שהיא תשאר סגורה גם אחרי זה".

לדבריו של קייזלר, למרות הקריאה של המגזר הערבי לשבות, אלפי חנויות ובתי עסק שבעליהם משתייכים למגזר הערבי בחרו להישאר פתוחות "ביפו לא מצאנו חנות אחת שהייתה סגורה" מה שמראה לדבריו שהם נגד הטרור. "הרוב בחרו שלא לתמוך בטרור ולכן לדעתי הקמפיין הזה אפילו פעל בעד ערביי ישראל".

קייזלר הוסיף כי מדובר בקמפיין שאמור להציג לערביי ישראל את הדרך הנכונה לאזרחות נאמנה " הזהות הכפולה הזאת לא מקובלת עלינו. היו הרבה מאוד חנויות פתוחות בסכנין ובערערה ואום אל פאחם ואליהם, אנחנו לא מתייחסים אליהם כי גרים שם רק ערבים, אנחנו התייחסנו לערים שבחרו לחיות בחיים של דו קיום - חיים ליד בניין של יהודים. כשיהודים הם הקליינטים שלך, אתה לא יכול לחיות בזהות כפולה ולתמוך בטרור".

הרשימות שנאספו מאז השביתה יוצגו במקומונים של ערים מעורבות כגון עכו, צפת, תל אביב, רמלה לוד. כל מקומון יציג את הרשימה הספציפית של בתי העסק באותה עיר "אין לנו עניין לפרסם בתי עסק בלוד במקומון של רמלה, כי זה לא רלוונטי לתושבים. בשביל אותם אנשים שגרים שם, שידעו אצל מי אסור שנקנה".