וועדת החינוך דנה בנושא החדרת תכנים רפורמים בבתי הספר

על רקע הטענות לפיהן משרד החינוך מאפשר דריסת רגל להשקפת עולם רפורמית, אמר ח"כ מרגי כי שר החינוך בדק ושלל את הנושא. ח"כ יוגב: "יהדות זה לא פולקלור, יהדות זו תורה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/17 13:36 יז באדר התשעז

וועדת החינוך דנה בנושא החדרת תכנים רפורמים בבתי הספר
אילוסטרציה Hadas Parush/Flash90, צילום: אילוסטרציה Hadas Parush/Flash90

ועדת החינוך בכנסת דנה הבוקר (ד') בנושא הכנסת תכנים רפורמים למערכת החינוך. זאת על רקע הטענות שמשרד החינוך מתקצב עמותות מהזרם הרפורמי ופותח עבור תלמידי ישראל צוהר לתכנים שאינם אורתודוכסים.

יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי מש"ס פתח את הדיון ואמר כי "הסוגיה הזו יושבת על שולחני קרוב לשנתיים. לכאורה, חבר כנסת שחור לבן ודוס צריך לקפוץ מיד ולשים על השולחן. אבל בדקתי וביקשתי עוד חומר. פניתי לשר החינוך, התשובה הייתה שהנושא נבדק ולא נמצאה שהטענה צודקת. אבל קיבלתי עוד פניות ופיניתי שוב לשר החינוך, והוא כתב לי שהטענות נבדקו ולא נמצאה הוכחה לדבר".

ח"כ אלעזר שטרן אמר: "לצערי יצא המרצע מהשק. אני מקווה שמערכת החינוך בישראל לא מתיישרת לפי קהל קוראי יתד נאמן. כי אחרת לא תהיה פה יהדות במדינת ישראל. אני בוכה על מאות אלפי ילדי ישראל שמאבדים כל קשר ליהדות, כי היהדות שמציגים להם עכשיו. אני מכבד את זה, אבל זה טוב להם. השאלה מה אנחנו רוצים, האם אנחנו רוצים שהיהדות זה כיפה וציצית ואם לא אתה לא יהודי?".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, טען שיהדות זה לא רק עניין של תרבות אלא של הלכה למעשה. "שבנו לארצנו", הוא אמר, "ובנינו מדינה יהודית ודמוקרטית לתפארת, על מנת לחבר את כולנו לעצמנו כעם, לחבר אותנו לשורשינו, לזהותנו היהודית".

לדבריו, "ראוי שלימודי יהדות בחסות משרד החינוך, יהיו כאלו המחוברים ומחברים לשרשינו, ולא לימודי "יהדות", המועברים על ידי גורמים וחומרי לימוד המנתקים אותנו משורשינו. איני פוסל ומעריך כל יהודי באשר דעתו, עומק שורשיו ומחוייבותו בעניין היהודי. יש מקום לזרמים, גם בחינוך". עם זאת הוא הוסיף כי "יהדות זה לא פולקלור, יהדות זו תורה. יהדות זה מקצוע עם שורשים כמו עץ ומסורת של 3500 שנה שבזכותה נשמרנו כעם ישראל. בזכותה נשמר יחד כעם".

[embed]

]

נציג תנועת 'נאמני תורה ועבודה', יוני שוורץ, נכח גם הוא בדיון ואמר כי מי שפוסל, סופו שיביא לביטול לימוד הערכים היהודיים. מהתנועה נמסר כי "כתנועה דתית הדוגלת בהלכה אנו מאמינים כי כל מוסד צריך לחנך את תלמידיו בדרכו, אך ראוי כי יחשוף את תלמידיו לדעות שונות נוספות אשר יעשירו את הסתכלותו ויעמיקו את זהותו. הדבר אמור הן בבתי ספר ממלכתיים דתיים והן במוסדות ממלכתיים אחרים".

לטענתם, "הכינוי "רפורמים" הפך להיות כינוי גנאי לכל עמדה השונה מקו מסויים וצר. אבוי לנו אם אנשי קו זה יהיו היהדות היחידה שתכנס לבתי הספר בישראל. מי שפוסל כניסת כל עמדה השונה משלו לבתי ספר ממלכתיים, סופו שיביא לביטול כל לימוד של ערכים יהודיים ולהמשך הניכור של העם ליהדותו ולפירוד בין יהדות ישראל ליהדות העולם. קירוב הציבור בישראל לדרך היהדות וההלכה יעשה בראש ובראשונה בנתינת דוגמא, בקירוב וביצירת אחדות ולא בפסילת האחר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן