וועדת הבחירות לוורצמן: הפסק שימוש במשרד החינוך לצרכי בחירות

יו"ר וועדת הבחירות המרכזית קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון כנגד סגן שר החינוך, אבי וורצמן למתן צו אשר יורה לו לחדול מלעשות שימוש בנכסי משרד החינוך לצורך תעמולת בחירות.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/01/15 18:00 כג בטבת התשעה

וועדת הבחירות לוורצמן: הפסק שימוש במשרד החינוך לצרכי בחירות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום, (ד') לוועדת הבחירות המרכזית בשל מידע שהגיע ממנו עולה כי סגן שר החינוך אבי וורצמן העביר בימים האחרונים לרשימת תפוצה נרחבת של עובדי משרד החינוך מודעות המשבחות עשייתו ומעלות על נס הישגיו ואף קרא לעובדי המשרד להצטרף למטה הבחירות שלו. השופט ג'ובראן הוציא צו המורה לסגן השר לחדול משימוש פסול במשאבי המשרד בראשו הוא עומד בכלל ובאופן מיוחד היום, בפריימריז במפלגת הבית היהודי.

התנועה מדגישה כי הדברים נוגדים את הוראות חוק התעמולה, ואת הנחיות היועמ"ש אשר קובע מפורשות כי יש איסור מוחלט על שימוש בכספי או בנכסי גוף מבוקר, ובכלל זה איסור על פרסומים שיש בהם תעמולת בחירות, לרבות פרסום באמצעות האינטרנט. מתוך העתירה: "נראה כי ח"כ וורצמן עבר על הוראות סעיף 2א לחוק התעמולה ועל הנחיות היועמ"ש, באופן אשר אינו מותיר מקום למחלוקת, והשתמש בכספיו ובנכסיו של משרד החינוך (כך למשל עשה שימוש ברשימת התפוצה של המשרד), בכדי לערוך תעמולת בחירות."

זאת ועוד, בעתירת התנועה הודגש כי וורצמן במעשיו אלה פעל בניגוד להוראות הנחיית היועץ המשפטי המחילות איסור על פעילות מפלגתית בלשכות שרים. הכלל במקרה זה קובע כי חל איסור על שימוש בשירותי המשרד הממשלתי ומשאביו עליו מופקד השר עבור צרכיו המפלגתיים-פוליטיים. זאת, הן בשל הפן התקציבי והן בשל ההגנה על הדימוי הציבורי. במקרה זה, חל שימוש מובהק בלשכת ומשאבי משרד החינוך לצורך פעילות מפלגתית של ח"כ וורצמן וסיעתו "הבית היהודי".

תגובתו של וורצמן ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית היא כי משלוח מייל לתפוצת עובדי משרד החינוך ארעה בשל טעות אנוש וכי הסרטון שצורף להודעות המיל מומן על חשבון סגן השר ולא מכספי ציבור.

מלשכתו של סגן השר וורצמן נמסר בתגובה: ממטה הבחירות של אבי וורצמן נמסר: אנו לוקחים אחריות על הלחיצה בטעות על מקש הsend ושליחת ׳המייל האסור׳ ומאחלים לכל המפלגות שאלה יהיו הטענות כלפיהם על מנהל תקין וניהול בחירות.