וועדי המתיישבים נגד הנשיא: "פרס מסוכן לישראל"

וועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון יצאו לקמפיין מחאה הקורא להדיח את הנשיא שמעון פרס בעקבות התבטאויותיו נגד ההתיישבות: "הוא איננו יכול להמשיך לכהן כנשיא המדינה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/07/12 12:31 כח בתמוז התשעב

וועדי המתיישבים נגד הנשיא: "פרס מסוכן לישראל"
יחצ, צילום: יחצ

וועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון התאגדו לקמפיין מחאה נגד נשיא המדינה שמעון פרס, בעקבות דבריו נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון. הבוקר (ד') פרסמו הוועדים מודעת ענק בעמוד הראשי של עיתון "הארץ", תחת הכותרת: "פרס מסוכן לישראל".

כזכור, ביום האזכרה השנתי של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, אמר פרס כי "התנחלות הישראלית בשטחים המיושבים עלולה להביא לסיכון הרוב היהודי בארץ ישראל". בוועדי המתיישבים טוענים כי זו לא פעם הראשונה שבה הנשיא מתבטא בעניין פוליטי מובהק נגד ההתיישבות, ומזכירים כי ביום השבעתו לנשיא המדינה אמר בראיון לסוכנות הידיעות AP כי "חייבים להיפטר מהשטחים".

בוועד מתיישבי שומרון אספו את אותם ציטוטים למכתב עליו הם מתכוונים להחתים את חברי הכנסת במחאה על יציאתו של הנשיא מגבולות הגזרה הממלכתיים והמאחדים. "שמעון פרס נבחר לנשיא המדינה היהודית, אבל זה לא מפריע לו לכהן גם כלוביסט היעיל ביותר של הפלשתינים להקמת מדינת טרור בשטחי יהודה ושומרון", טוענים בוועדי המתיישבים ומציינים כי פרס "בז לעמדת הציבור הישראלי, למעמדו הייצוגי כנציג הציבור היהודי והוא פועל בניגוד לעמדת הממשלה הנבחרת. צריך להודיע לנשיא המדינה שהוא יכול להשתלב ברשימת מרצ, בל"ד או קדימה. אבל הוא לא יכול להמשיך לכהן כנשיא המדינה".

"אנו קוראים לחכי"ם לפעול להדחתו של פרס כנשיא המדינה ולהעמיד במקומו נשיא מדינה ייצוגי שמעדיף את האינטרס של העם היהודי ולא את זה של הערבים", נכתב.